جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲

بازگشت «تجلی اراده ملی» به جشنواره فیلم فجر

مهدی قربان‌پور

سینماپرس: پس از چند سال وقفه، بخش «تجلی اراده ملی» دوباره به جشنواره فیلم فجر بازگردانده می شود. مدیر این بخش به تشریح جزئیات این خبر پرداخته است.

به گزارش سینماپرس، مدیریت بخش «تجلی اراده ملی» در جشنواره فجر سی و ششم را مهدی قربانی بر عهده دارد، وی درباره بازگرداندن این بخش گفت: با توجه به اثر بخشی و فرهنگ سازی سینما  برای جامعه ایرانی و از آنجا که تنوع موضوعی در آثار سینمایی می‌تواند بستر جدیدی را برای فعالیت سازمان ها و نهادهای خصوصی و دولتی ترسیم کند، پس از سه سال بخش ویژه‌ای با عنوان «تجلی اراده ملی» با مشارکت سازمان‌های دولتی و غیردولتی در جشنواره سی و ششم فیلم فجر برگزار می‌شود.

به گفته او، مهلت شرکت در این بخش، دهم دی ماه ۹۶ در نظر گرفته شده و این مهلت تمدید نخواهد شد.

مدیر بخش «تجلی اراده ملی» این دوره از جشنواره، متذکر شد: متقاضیان با تماس یا مراجعه به ستاد برگزاری جشنواره می‌توانند از جزئیات بیشتر شرکت در این بخش مطلع شوند.

آیین‌نامه شرکت سازمان‌های دولتی و غیردولتی در بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

۱-سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌توانند ضمن بررسی آثاری که در بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره پذیرفته شده‌اند، به فیلم‌های منتخب از نگاه خود با توجه به اولویت‌های موضوعی سازمان متبوع جوایزی اهدا نمایند ...

۲-هیئت داوران هر سازمان مشتمل بر سه نفر از کارشناسان فرهنگی و هنری است که حضور یک نفر از داوران از میان کارگردانان، بازیگران، تهیه کنندگان، مدرسان و منتقدان سینما و یا یکی از مشاغل اصلی فنی در سینما با صلاحیت علمی و هنری و دو نفر از کارشناسان سازمان مذکور خواهد بود.

۳-پس از درخواست تقاضا از سوی سازمان‌ها، چگونگی مشارکت از سوی جشنواره بررسی و اعلام خواهد شد. همچنین پس از توافق فرم تکمیل شده به همراه معرفی نماینده تام‌الاختیار، یک نسخه لوح فشرده حاوی آرم سازمان و عکس و رزومه هیات داوران می‌بایست در اسرع وقت به مدیریت این بخش ارائه شود.

۴-در مراسم اهدای جوایز بخش تجلی اراده ملی که به صورت جداگانه و با حضور مقامات و روسای سازمان‌ها و نهادها برگزار خواهد شد، نماینده هیئت داوران یا بالاترین مقام سازمان برای اهدای جایزه در جایگاه حضور خواهند یافت و بیانیه‌های هیئت داوران، تنها از طریق روابط عمومی جشنواره در فضای رسانه‌ای منتشر خواهد شد.

۵-آخرین مهلت درخواست و تکمیل فرم تقاضا  ۱۰/۱۰/۹۶ است و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، نبش کوچه احتشام، پلاک ۲۴۵۴ طبقه سوم، جشنواره فیلم فجر کدپستی: ۱۴۳۴۸۴۳۶۳۱

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.