جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴

درآمد ۲۰۱۷ برادران وارنر از ۵ میلیارد دلار فراتر رفت

فیلم سینمایی لیگ عدالت

سینماپرس: کمپانی برادران وارنر(Warner Bros) که سال آینده میلادی ۹۵ ساله می شود، امسال را با موفقیت مالی قابل توجهی پشت سر گذاشت و جزء پولسازترین استودیوهای فیلمسازی هالیوود قرار گفت.

به گزارش سینماپرس، کارتون «کوکو» که محصول مشترک کمپانی های والت دیزنی و پیکسار است و اکران آن در مکزیک از هشت هفته پیش و در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا از ۳ هفته پیش آغاز شده است، این هفته نیز در ۳۵ کشور و بازار و منطقه مختلف جهان مجموعاً پنجاه و پنج میلیون و سیصد هزار دلار پول بدست آورد.
رقم فوق مجموع دریافتی های «کوکو» را در قاره ها و مناطق اروپا، آسیای شرقی، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و اقیانوسیه به ۲۵۴ میلیون دلار و با احتساب آمارش در آمریکا به رقم ۳۹۰ میلیون دلار رساند.
«اتحادیه عدالت» فیلم کمیک استریپی جدید کمپانی مارول نیز که برادران وارنر مسئولیت پخش آن را برعهده دارد، این هفته در قاره ها و مناطقی به جز آمریکای شمالی پانزده میلیون و چهارصد هزار دلار پولسازی کرد تا در این مناطق از جهان ۴۰۰ میلیون دلاری و با احتساب آمارش در آمریکا و کانادا ۶۰۰ میلیون دلاری شود.
«Justice League» حالا در میان فیلم های پرفروش سال ۲۰۱۷ نیز که فقط ۱۶ روز تا پایان آن مانده است، در رده سیزدهم نشسته و عنقریب است که فیلم دوازدهم را هم که «تبدیل شونده ها: آخرین شوالیه» است، پشت سر بگذارد و به جای این فیلم که ۶۰۵ میلیون دلاری است، رتبه دوازدهم جدول را در اختیار گیرد.
فرآیندهایی از آن دست که برشمردیم، سبب شده که شرکت قدیمی برادران وارنر این هفته تبدیل به اولین استودیوی هالیوودی شود که مجموع پولسازی داخلی (درون مرزی) فیلم هایش به دو میلیارد دلار برسد و این دومین رقم برتر پولسازی داخلی در دوران فعالیت های این کمپانی است. اگر هم درآمدسازی این استودیو را در کل سطح جهان در این سال مبنا بگذاریم، می بینیم به تازگی از مرز ۵ میلیارد دلار عبور کرده و این بیشترین مبلغی است که «WB» تا به حال در طول یک سال در جهان بدست آورده است. دلیل این اوجگیری اقتصادی هم اصلاً ناروشن و عجیب نیست زیرا برادران وارنر در این سال فیلم هایی مثل «زن شگفت انگیز»، «دانکرک» و البته «اتحادیه عدالت» را عرضه کرده است که آمار بالایی از فروش را به جا گذاشته اند. برادران وانر در حالی از پولسازترین استودیوهای هالیوود در سال رو به پایان میلادی شد که در سال ۲۰۱۵ یونیورسال و در سال ۲۰۱۶ والت دیسنی عنوان پردرآمدترین استودیوها را کسب کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.