شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

کارگردان نمایش "آوازهای سرشام" :

چرا برخی بازیگران در مورد همه چیز نظر می‌دهند

کاوه مهدوی

سینماپرس: کارگردان نمایش "آوازهای سرشام" گفت: من نمی‌فهمم چرا برخی بازیگران در مورد همه چیز در فضای مجازی نظر می‌دهند. از نظر من بازیگر باید در مورد تخصص خودش نظر بدهند. متاسفانه برخی بازیگران احساس می کنند باید در مورد همه چیز نظر بدهند.

به گزارش سینماپرس؛ کاوه مهدوی بازیگر و کارگردان تئاتر، درخصوص اعتراضات وارد شده بر آرا اعلام شده جشنواره تئاتر فجر گفت: اعتراضات به آرا جشنواره همیشه بوده و این به نوعی طبیعت هر جشنواره‌ای است. پس نمی‌توان گفت که تمامی اعتراضات را باید لحاظ کرد اما این هم نیست که به اعتراضات بی تفاوت باشیم.

وی در همین راستا ادامه داد: امیدوارم امسال برعکس سالهای پیش وقتی هیات انتخاب جشنواره تئاتر فجر از همان ابتدا می‌داند چه کارهایی به بخش مسابقه می رود نتایج را یک هفته قبل از زمان برگزاری جشنواره ندهند زیرا این قضیه حاشیه ها را دو چندان می‌کند.

کاوه مهدوی

کارگردان نمایش "چاه" با تاکید بر داوری عادلانه آثار افزود: بهترین حالت ممکن این است که داوران همه کارها را ببینند. چون باید همه چیز بین آثار متقاضی عادلانه پیش رود. اگر چهل کار منتخب شده اند داوران باید تمامی چهل کار را ببینند. آثار باید بر اساس لیاقت و کیفیتشان به جشنواره برسند زیرا اگر قرار است آثار فقط به واسطه یک تن خواه ۱۰ میلیونی به جشنواره بروند که ارزشی ندارد. این ۱۰ میلیون تومان دردی از کسی دوا نمی کند.

وی لازمه هر جشنواره داخلی را اهمیت دادن به نسل جوان دانست و اضافه کرد: جشنواره باید راهی برای رشد جوانان باشد. من دو سال پیش در جشنواره تئاتر فجر حاضر بودم و احساس می کردم در جشنواره تئاتر فجر یتیم‌ مانده‌ام زیرا به عنوان یک جوان هیچ اهمیتی به من داده نشد. چون به بخش مسابقه نرسیده بودیم به عنوان یک اضافه به ما نگاه می‌شد و همین عاملی بود تا هیچ انگیزه ای برای حضور در فجر نداشته باشیم.

کارگردان نمایش "آوازهای سرشام" درخصوص حاشیه‌های بوجود آمده توسط برخی بازیگران در فضای مجازی خاطرنشان کرد: من نمی‌فهمم چرا برخی بازیگران در مورد همه چیز در فضای مجازی نظر می‌دهند. از نظر من بازیگر باید در مورد تخصص خودش نظر بدهد. متاسفانه برخی بازیگران احساس می کنند باید در مورد همه چیز نظر بدهند. مثلاً بعد از جام جهانی تعدادی از دوستان هجمه های فراوانی ایجاد کردند که به هیچ عنوان درست نبود. همه این روزها به دنبال ایجاد حاشیه هستند تا کارشان دیده شود اما ای مسئله به هیچ وجه اتفاق درستی نیست. کیفیت هر اثر باید باعث دیده شدن آن اثر شود نه حاشیه سازی برای آن.

*خبرگزاری میزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.