دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

لابی گری در سینمای ایران از منظر اهالی سینما/۵

عبدی نسب: بحران لابی گری در سینما طی ۲ سال اخیر بسیار شدیدتر شده است/ متأسفم پیشکسوتان در تأمین مخارج روزانه شان دچار مضیقه اند!

عبدالله عبدی نسب

سینماپرس: عبدالله عبدی نسب عکاس و فیلمبردار سینما در رابطه با لابی گری های رایج در سینمای کشور گفت: بحران لابی گری در سینما طی ۲ سال اخیر بسیار شدیدتر شده است به نحوی که عده ای افراد مرتباً مشغول کار در پروژه های میلیاردی هستند و از سوی دیگر برای بخش عمده ای از اهالی سینمای کشور که اتفاقاً جزو نخبگان و زبدگان سینما هم محسوب می شوند هیچ جایی برای کار وجود ندارد!

فیلمبردار فیلم سینمایی «شهر فرشتگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من بسیار متأسفم که همواره ما شاهد آن هستیم که افراد نزدیک به مدیران سینمایی مرتباً کار می کنند و کسانی که پشتوانه دولتی ندارند و با مدیران آشنا و دوست نیستند و زد و بندی با هیچ نهاد و فرد و یا گروهی ندارند بیکارند!

وی ادامه داد: نمی دانم چرا کمی انصاف و عدالت در سینمای کشور ما وجود ندارد؟ چرا مدیران سینمایی به فکر ما نیستند؟ مگر ما زن و بچه و زندگی نداریم؟ مگر ما سال های درازی از عمرمان را برای رشد وارتقای سینمای این مرز و بوم صرف نکرده ایم؟ پس به چه علت است که باید بیکار و خانه نشین باشیم و هیچ کس هم دردی از ما درمان نمی کند و به فکر ما نیست.

عبدی نسب خاطرنشان کرد: این وظیفه مدیران و مسئولان سینمایی است که تدبیری جدی و اساسی برای وضعیت بغرنج کنونی اندیشه کنند. این اصلی ترین وظیفه یک مدیر است که جلوی باندبازی ها و لابی گری ها در سینما را بگیرد و عدالت و مساوات را در سینمای جمهوری اسلامی ایران جاری سازد. قطعاً ما نمی توانیم و در جایگاهی نیستیم که بخواهیم به مدیران سینمایی برای برون رفت از این بحران جدی و دهشتناک راهکار ارائه دهیم و این مدیران هستند که باید هرچه سریعتر و در اقدامی عاجل بساط تاجران ناعادلی که سینمای کشور را تسخیر کرده اند و همه چیز سینما را در اختیار خود گرفته اند و برای چندین هزار نفر از قشر زحمتکش سینما تصمیم گیری می کنند را برچینند.

عکاس فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه  متأسفم که افراد باتجربه و پیشکسوت سینما در تأمین مخارج روزانه شان دچار مضیقه شده اند تصریح کرد: من بسیار شرمنده می شوم زمانی که برخی از دوستان قدیمی و پیشکسوت ما تقاضای پول دستی می کنند تا چرخ لنگان زندگی شان را بچرخانند و مثلاً بتوانند هزینه مدرسه رفتن فرزندشان را با قرض کردن پول از همکاران شان تأمین کنند. این اتفاقات باید باعث شرمساری مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور باشد.

عبدی نسب تأکید کرد: متأسفانه وضعیت سینمای ما شکل عجیبی به خود گرفته به نحوی که مدیران و مسئولان به طور کل حتی نسبت به صنوف زیرمجموعه خانه سینما هم بی توجه هستند و هرگز اصلاً وقتی برای شنیدن حرف ها، درددل ها و مطالبات سینماگران و صنوف نمی گذارند و آن ها را به حال خود رها کرده اند و به جای آنکه تدبیری برای درمان سینما داشته باشند با تاجر مسلکان هم پیمان می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.