یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

آیت‌الله یزدی در دیدار با وزیر ارشاد:

فتوای حضرت امام خمینی(ره) درباره موسیقی کارگشاست

آیت‌الله یزدی در دیدار با وزیر ارشاد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله یزدی در دیدار با وزیر ارشاد با اشاره به هنر موسیقی، گفت: هنر در همه انواع خود استعداد و لطف الهی است و نباید این هنر در خدمت ظلم و فساد باشد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه خود به قم با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: ماموریت ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متنوع و گسترده است.وی افزود: با توجه به وظایف این وزارتخانه، انتظارات جامعه و نخبگان کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متفاوت و فراتر از ماموریت هایی است که در قانون برای آن پیش بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه این وزارتخانه با توجه به تنوع و گستردگی فعالیت های فرهنگی و هنری که در طول سال دارد اندک است.

با هنر موافق هستیم

در این دیدار آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با تاکید بر اهمیت جایگاه فرهنگ و هنر، بر لزوم شناسایی و حمایت از هنرمندان متعهد تاکید کرد.آیت الله یزدی افزود: با هنر موافق هستیم و با اعمال حرامی که خداوند را به خشم می آورد مخالف هستیم. هنر باید در خدمت سلامت جامعه و تربیت انسان باشد و نباید در خدمت ستمگران باشد.

آیت الله یزدی با اشاره به هنر موسیقی، گفت: فتوای حضرت امام خمینی (ره) درباره موسیقی کارگشا است. هنر در همه انواع خود استعداد و لطف الهی است و نباید این هنر در خدمت ظلم و فساد باشد.

وی تاکید کرد: ما همچنین با هنری که پایه های سلطه و طاغوت را تحکیم بخشد و انسان و انسانیت را نابود سازد مخالف هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.