دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

رسوایی های اخلاقی به استرالیا رسید:

استعفای اجباری «جفری راش»

جفری راش

سینماپرس: در پی افشاگری های صورت گرفته در سینمای غرب، اخیرا جفری راش، بازیگر و تهیه کننده ۶۶ ساله و سرشناس استرالیایی که سابقه دریافت جایزه اسکار را نیز در کارنامه دارد نیز متهم به آزار و رفتار نامناسب شده است.

به گزارش سینماپرس، در پی اتهامات مطرح شده از سوی یک بازیگر زن ناشناس، راش از ریاست  آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا استعفا داده است. این اتهامات در ارتباط با حضور راش در نمایش شاه لیر که دو سال پیش تحت نظارت همین آکادمی در شهر سیدنی استرالیا به اجرا گذاشته شد، به وی وارد گشته است و با این که این هنرپیشه پر سابقه آن را تکذیب کرده اما کناره گیری او از سمت اش به این معنا است که نمی توانسته با امواج این موضوع و تأثیرگذاری آن ستیز موفقی داشته باشد. این در حالی است که راش در فیلم های متعددی طی ۲۵ سال اخیر جلب نظر کرده و از آن قبیل اند «شکسپیر عاشق»، «سخنرانی پادشاه» و پنجگانه بسیار پرفروش «دزدان دریایی کاراییب» و جایزه اسکار برترین بازیگر مرد سال را هم در سال ۱۹۹۶ برای بازی در فیلم «Shine» تصاحب کرده است.


بدنام شدن جفری راش بعد از قضایایی شکل می گیرد که طی ماههای اخیر برای هاروی وین اشتاین و کوین اسپیسی و برخی نامداران دیگر دنیای سینما روی داد و طی آن مشخص شد آنها با سوء استفاده از شرایط ویژه هنری شان به تخلفات اخلاقی و تعرض به زنان پرداخته اند. اثرگذاری آن رسوایی ها به حدی بوده که انکارهای راش نیز شرایط او را مساعد نساخته و او را از زیر بار اتهامات وارده رهایی نبخشیده است. آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا با انتشار بیانیه ای متذکر شده که استعفای راش از سمت اش را پذیرفته و معتقد است این اقدام فشار روی هر دو سوی ماجرا یعنی راش و آکادمی را کاهش می دهد. راش نیز طی بیانیه ای تصریح کرده که پخش گزارش های منفی اخیر شرایط او را متزلزل کرده و متأسف است که می بیند همکارانش نیز با این مسئله همسو شده و بر آن مهر تأیید زده اند و در نتیجه چاره ای جز کناره گیری از سمت اش ندارد و این وضعیت تا زمان حل مشکل و رفع اتهامات وی ادامه خواهد یافت.

تحقق اتفاقات فوق در بدترین و حساس ترین زمان ممکن بوده زیرا هفته گذشته هم مراسم گردهمایی سالانه اعضای آکادمی فوق برگزار شد و هم دو روز بعد از آن جوایز برترین های سال سینمای استرالیا با مدیریت این آکادمی اهدا گشت. در چنین فضایی اداره تئاتر سیدنی که نمایش شاه لیر را روی صحنه برده و از راش در یکی از رل های اصلی آن سود جسته بود، به ادعای وکلای این بازیگر هیچ شکایت نامه یا اظهارات مستقیمی را درباره اتهامات این بازیگر ارائه و مطرح نکرده و به گفته آنان همین مسئله نیز نشانگر بزرگ کردن یک مسئله کوچک توسط آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا و مخالفان راش است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.