دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

فروش هفته اول «جنگ ستارگان» از ۴۵۰ میلیون دلار عبور کرد

فیلم سینمایی جنگ ستارگان 8

سینماپرس: فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: آخرین جدای» که تنها ۵ روز از اکران آن می گذرد، موفق شد با دستیابی به فروش اولیه ۲۲۰ میلیون دلاری، در رده دوم پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای امریکا در فروش آغازین قرار بگیرد.

به گزارش سینماپرس، به نقل از هالیوود ریپورتر، قسمت هشتم از مجموعه فیلم‌های علمی-تخیلی «جنگ ستارگان» تحت عنوان فرعی «آخرین جدای»(Star Wars: The Last Jedi) ساخته «رایان جانسون»(Rian Johnson) در اولین هفته نمایش در سینماهای آمریکا به فروش ۲۲۰ میلیون دلاری دست یافت تا پس از «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با ۲۴۷ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا در اکران آغازین باشد.

فروش آغازین «جنگ ستارگان: آخرین جدای» ۱۱ درصد کمتر از فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» است که در سال ۲۰۱۵ در سینماهای امریکا اکران شد. تاکنون تنها فیلم‌های «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، «دنیای ژوراسیک» و «انتقام جویان» به فروش آغازین بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا دست یافته‌اند.

قسمت جدید «جنگ ستارگان» در ۵۴ کشور جهان نیز به فروش ۲۳۰ میلیون دلار دست یافت تا فروش جهانی این فیلم به ۴۵۰ میلیون دلار در هفته‌های نخست اکران برسد.

فروش خارجی این فیلم نیز در مقایسه با فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در مدت مشابه ۱۸ درصد کمتر است این در حالی است که قسمت جدید «جنگ ستارگان» از تاریخ ۵ ژانویه در چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان اکران می‌شود.

»جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده «رایان جانسون» است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.