سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

اظهارنظر وزیر اسبق ارشاد از احتمال تولید «عصبانی نیستم» در هماهنگی با افرادی در خارج از کشور

سیدمحمد حسینی

سینماپرس: سید محمد حسینی گفت: طبق روال فیلمی که مجوز ندارد، نمی‌تواند اکران شود. مگر اینکه برخی بخواهند راه خودشان را طی کنند و ارتباطی خارج از کشور داشته باشند و برای آنها فیلم بسازند.

سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص فیلم «عصبانی نیستم»  گفت: در بحث حوادث سال ۸۸ و فتنه ای که رخ داد، فیلم‌هایی چون «قلاده های طلا» ساخته شد که در آن زمان نهادهای مختلف هم حمایت کردند؛ اما برخی فیلم‌ها همچون «عصبانی نیستم» با نگاه جانب‌داری از فتنه ساخته شدند که حتی با فیلمنامه ای متفاوت از فیلمنامه ای که برای پروانه ساخت ارایه شده بود، ساخته شده است!

وی ادامه داد: تاکید همکاران ما در سازمان سینمایی، به کارگردان و تهیه کننده فیلم «عصبانی نیستم» این بود که راه قانونی ساخت آن را طی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: اخیرا هم بحثی به وجود آمده که ظاهراً اصلاحاتی در فیلم ایجاد شده، اما آیا این اصلاحات توانسته اشکالات عدیده این فیلم را که به نوعی علیه نظام، انقلاب و مسائل مختلف ساخته شده، رفع کند!؟ احتمالاً تغییراتی در آن داده اند؛ باید ببینیم و بعد قضاوت کنیم.

وی بیان کرد: همان موقع هم راجع به مضمون فیلم بحث‌هایی وجود داشت. البته باز هم چنین فیلم‌هایی ساخته شده بود و در دوران جشنواره هم نمایش داده شد؛ اما به خاطر اینکه اصلاح صورت نگرفت این‌ها متوقف باقی ماند.

حسینی خاطرنشان کرد: طبق روال فیلمی که مجوز ندارد، نمی‌تواند اکران شود. مگر اینکه برخی بخواهند راه خودشان را طی کنند و ارتباطی خارج از کشور داشته باشند و برای آنها فیلم بسازند.

 گفتنی است؛ فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان که در حمایت از فتنه ۸۸ ساخته شده است بعد از کش و قوس های فراوان قرار بود امسال در ۲۸ آذر اکران شود اما نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از اکران نشدن این فیلم خبر داد و در ادامه سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد این فیلم در زمان مقرر اکران می شود اما وقتی که به تاریخ مشخص  شده نزدیک شدیم شورای صنفی نمایش گفت اکران فیلم به دلیل تراکم اکران فیلم ها به تعویق افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.