چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

توضیح وزیر اسبق ارشاد درباره یک خبر پیرامون فیلم"عصبانی نیستم"

محمد حسینی

سینماپرس: در پی انتشار گفتگویی از سوی دکتر سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون فیلم سینمایی"عصبانی نیستم" وی در مصاحبه با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: آنچه ازقول بنده درخصوص مجوز نداشتن فیلم عصبانی نیستم نقل شده دقیق و درست نیست.

بنابر همین گزارش وی در ادامه توضیح داد: مدتی قبل به واسطه ازمسئولان سینمایی شنیدم که اصلاحات وتغییراتی دراین فیلم صورت گرفته، بنابراین انجام هرگونه مصاحبه و اظهارنظر را به دیدن نسخه جدید موکول کردم. امابه هرحال در پایان و حاشیه یک مصاحبه پیرامون موضوعی دیگر و در جواب پرسشی در این باره، بدون قصد ورود تفصیلی درمسئله، به اجمال و گذرا نکاتی را مطرح کردم که ظاهرا نارسا بود و به شکلی گویا بیان نشد و در انتقال هم دقت لازم صورت نگرفت.
وی تشریح کرد: خلاصه کلام این است که پس ازحوادث تلخ وفتنه سال ٨٨ چندفیلم ساخته شد که بعضی درصدد تبیین ماهیت عوامل خارجی و داخلی فتنه بودند مثل فیلم قلاده های طلا که با استقبال نیروهای متدین و ارزشی مواجه شد و در بعضی آثار هم متقابلا با صراحت و یا تلویحی ازفتنه حمایت شد؛ از جمله فیلم قصه ها ساخته خانم بنی اعتماد که بدون مجوز شروع به ساخت نمود و بعدها با پیگیری همکاران سینمایی برای صدورپروانه ساخت مراجعه صورت گرفت.
حسینی ادامه داد: درخصوص فیلم عصبانی نیستم قبل ازتولید، مجوز این فیلم با مضمون اجتماعی صادر شد ولی به گفته دوستان سینمایی آنچه که ساخته شد ماهیتی کاملا سیاسی و متفاوت با طرح اولیه داشت و در جشنواره فجر در دولت یازدهم نیز اکران و با اعتراضات جدی هم مواجه شد؛ به گونه ای که مدیران سینمایی دولت یازدهم اکران عمومی آن رابه مصلحت ندانستند و تاکنون نیز به تاخیر افتاده و علیرغم اصلاحات ادعایی، همزمانی اکران با سالگرد حماسه ٩دی مخالفت هایی رابرانگیخت که ظاهرا موجب تعویق مجدد نمایش شده است.
وی تصریح کرد: درهرحال آنچه درجشنواره آن سال ارائه شد به یک بیانیه سیاسی مغرضانه وشعارگونه علیه نظام بیشتر شبیه بود تا یک اثرهنری منصفانه و جذاب؛ که امیدواریم اصلاحات اساسی درآن صورت گرفته باشد و  اگر نه طبیعی است که همان واکنش ها را بهمراه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.