شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

«ریدلی اسکات» از حذف «کوین اسپیسی» می گوید

 کوین اسپیسی

سینماپرس: پس از ایراد اتهامات آزارجنسی به کوین اسپیسی که در حال بازی در فیلم «همه پول های جهان» بود، این بازیگر برای جلوگیری از تاثیر بدنامی وی بر روی فروش فیلم، در مراحل پایانی آماده سازی اثر کنار گذاشته شد و تمام صحنه هایی که اسپیسی بازی کرده بود مجددا با بازیگر جایگزین تصویربرداری شد.

به گزارش سینماپرس، ششم نوامبر، داریوش وولسکی فیلمبردار مشغول انجام مرحله تنظیم رنگ دیجیتال فیلم در روند پس از تولید بود که ناگهان با او تماس می‌گیرند جلسه روز آینده‌اش با ریدلی اسکات به منظور بازبینی فیلم نهایی لغو شده است. دو روز بعد، در حالی‌که شمارش معکوس برای فرا رسیدن تاریخ اکران فیلم آغاز شده بود، اسکات در اقدامی پیش‌بینی نشده اعلام کرد او بازیگر دیگری – کریستوفر پلامر – را جایگزین کوین اسپیسی که متهم به آزار و اذیت جنسی شده، خواهد کرد.

اسکات درباره علت این تصمیم می‌گوید: «خیلی حیف می‌شد اگر فیلم به خاطر اتفاقی که رخ داده، به کل نادیده گرفته می‌شد». تصمیمی که باعث شد اکران فیلم از ۲۲ دسامبر به ۲۵ دسامبر موکول شود و ده میلیون دلار خرج اضافی برای سرمایه‌گذاران این فیلم ۴۰ میلیون دلاری بتراشد. در نتیجه، قرار بر این شد در مدت نُه روز نزدیک به ۴۰۰ پلان جدید در بریتانیا و ایتالیا مقابل دوربین برود.

اسکات توضیح می‌دهد: «سریع پریدم وسط و گفتم: می‌تونم حلش کنم. از نو بازیگر انتخاب می‌کنیم و مطمئن می‌شویم همه بتوانند سر کار حاضر بشوند و لوکیشن‌ها آماده باشد تا من بلافاصله بتونم برگردم و تک تک پلان‌هایی را که با حضور اسپیسی ضبط شده، دوباره بگیرم. »

بعضی صحنه‌ها با حضور دوباره میشل ویلیامز و مارک والبرگ از نو مقابل دوربین رفت؛ بقیه صحنه‌ها با ترکیب راش‌های جدید و قدیمی که تصویر پلامر در آن نبود (مثل صحنه‌ای که گتی رو به گروهی از خبرنگاران حرف می‌زند) بازسازی شد. وولسکی فیلمبردار در این‌باره می‌گوید: «صحنه را به همان ترتیب قبل چیدیم، اما در اجراها تغییر اندکی اجرا کردیم و سعی کردیم رابطه بین بازیگران پویاتر بشود. »

گروه به تمام لوکیشن‌های اصلی بازگشت به جز صحنه‌ای که در رم ضبط شده بود؛ جایی‌که گتی یک نقاشی دو میلیون دلاری خریداری می‌کند. اسکات فقط در یک مورد به استفاده از جلوه‌های ویژه تکیه کرد و آن هم صحنه‌ای بود که در اردن مقابل دوربین رفته بود. از آنجایی که بازگشت به لوکیشن آنجا ممکن نبود، پلامر در مقابل پرده سبز مقابل دوربین می‌رود و تصویر کویر اصلی به پشت سرش اضافه می‌شود، در حالی‌که همزمان تصویر اسپیسی به صورت دیجیتالی حذف شده بود.

کلر سیمپسون تدوینگر کار توضیح می‌دهد: «ما محدودیت زمانی داشتیم و اجرای دو بازیگر بسیار با هم متفاوت بود در نتیجه فقط مسئله جایگزین کردن (پلامر با اسپیسی) مطرح نبود. » او اشاره می‌کند چیزی به پایان تدوین فیلم نمانده بود که با او تماس گرفته شد: «ریتم این دو بازیگر بسیار متفاوت بود، لحن‌شان در ادای دیالوگ‌ها بسیار متفاوت بود و به طبع، روی اجرای دیگر بازیگران حاضر در صحنه تاثیرش را گذاشته بود. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم کل سکانس‌ها را از نو جایگزین کنیم. »

از طرفی چالش گریم پلامر ۸۸ ساله کاملا به عکس روندی بود که برای گریم اسپیسی ۵۸ ساله باید طی می‌شد. فردیناندو مورلا می‌گوید ابتدا از کلاه‌گیس و گریم استفاده می‌کند تا پلامر را در صحنه‌های مربوط به سال ۱۹۶۲، ده سال جوان‌تر نشان بدهد. بعدتر، برای ضبط صحنه‌های مربوط به ۱۹۷۳، کلاه‌گیس را بر می‌دارد تا پلامر با موهای خودش مقابل دوربین برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.