یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

رکوردشکنی دوباره دیزنی در گیشه بین المللی

فیلم سینمایی جنگ ستارگان 8

سینماپرس: کمپانی ۹۵ ساله والت دیزنی موفق شد برای سومین سال پیاپی فروش جهانی ۵ میلیارد دلاری و برای دومین سال متوالی فروش ۶ میلیارد دلاری را پشت سر بگذارد و رکوردی بی سابقه را برای خود ثبت کند.

 به گزارش سینماپرس، فروش خیره‌کننده «جنگ ستارگان ۸» در سینماهای دنیا و عبور فروش جهانی این دنباله جدید از مرز ۶۵۰ میلیون دلار، موفقیت دوباره دیزنی را در گیشه تضمین کرده است.

سال گذشته این استودیو موفق شد با ۷.۶ میلیارد دلار فروش جهانی رکوردی بی‌سابقه را در گیشه دنیا به ثبت برساند. به علاوه، دیزنی تنها استودیویی است که توانسته سه سال پیاپی، فروش جهانی محصولاتش را به بیش از پنج میلیارد دلار برساند.

حدود دو هفته پیش، استودیو یونیورسال پیکچرز اعلام کرد برای دومین بار در تاریخ ۱۰۵ ساله این استودیو، فروش جهانی محصولاتش از مرز پنج میلیارد دلار فراتر رفته است.

به نوشته ورایتی، فروش داخلی محصولات دیزنی در سال ۲۰۱۷ پیشاپیش از مرز دو میلیارد دلار عبور کرده و این در حالی است که دو هفته پیش، ابتدا استودیو برادران وارنر بود که این مرز را پشت سر گذاشت. به لحاظ فروش خارجی، دیزنی برای سومین سال پیاپی از مرز ۳.۵ میلیارد دلار عبور کرده است.

دیزنی سه محصول پرفروش گیشه ۲۰۱۷ امریکا را تا اینجا روانه پرده سینماها کرده است: «جنگ ستارگان: آخرین جدای» که فروش افتتاحیه‌اش از مرز ۲۲۰ میلیون دلار عبور کرد، بازسازی «دیو و دلبر» که بیش از ۱۷۴ میلیون دلار در سه روز نخست اکرانش فروخت و «نگهبانان کهکشان ۲» که با ۱۴۶.۵ میلیون دلار فروش افتتاحیه به یکی از موفق‌ترین محصولات سینمایی ۲۰۱۷ بدل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.