یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

اثری دلهره آور با موضوع کارتل‏ های بزرگ

مکس زونینو

سینماپرس: کارگردان سرشناس مکزیکی، مکس زونینو(Max Zunino) که جوایز متعددی را در کارنامه دارد، در حال ساخت فیلم سینمایی «آن جا که سایه ها قدم می زنند»(A cielo abierto - Where Shadows Walk) می باشد، این فیلم در ژانر تریلر(دلهره آور) تولید می شود.

به گزارش سینماپرس؛ این فیلمی است با مایه های جنایی و در عین حال رمانتیک که شبکه های فساد در آمریکا و مکزیک و ارتباط آنها با محافل تبهکاری در آمریکای لاتین را به نمایش می گذارد. این سومین فیلم بلند زونینو در پی کارهایی با نامهای «قفس باز» (۲۰۱۴) و «مه» (۲۰۱۶) به شمار می آید و زونینو که سناریوی این فیلم را هم نوشته این پرسش مهم را مطرح می کند که کارتل های بزرگ از حضور و کار کردن در برخی کشورهای فقیر آمریکای جنوبی چه چیزی را جستجو می کنند؟


در حالی که جامعه فیلمسازی مکزیک در سالهای اخیر صادرات بسیار موفقی همچون اله خاندرو گونزالز ایناریتو، آلفونسو کوارون و گی یرمو دل تورو را به سینمای آمریکا داشته و بر هالیوود تأثیری کلان نهاده، زونینو با انتخاب سوژه هایی جدی تر و خطیرتر از همتاهایش در یک وادی بالنسبه جدا و متفاوت گام برداشته و کوشیده است با موضوعاتی جنایی از عمق کج رفتاری ها در مکزیک و آمریکا سخن گوید. سینمای مکزیک البته در ۳ دهه اخیر مرد حادثه ساز و جنایی سازی همچون رابرت رودریگز را هم رو کرده اما با این تفاوت که وی به حادثه سازی های شیرین و آرتیست بازیهای جذاب در آثار خود روی آورده و برخلاف زونینو آسیب شناسی عمیق اجتماعی نکرده و کاراکترهایش لزوماً ریشه در حقیقت نداشته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.