یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

حجازی‌فر با ۳ فیلم به جشنواره می آید +تصاویر

هادی حجازی‌فر در نشست خبری فیلم سینمایی ایستاده در غبار

سینماپرس: هادی حجازی‌فر که تا دو سال قبل بیشتر به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر شناخته می‌شد، این روزها در عرصه سینما حضور پررنگ‌تری دارد تا جایی که در صورت پذیرفته‌ شدن فیلم‌هایش شاید او را با سه فیلم در جشنواره فجر امسال ببینیم.

به گزارش سینماپرس؛ هادی حجازی‌فر که تا دو سال قبل بیشتر به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر شناخته می‌شد، این روزها در عرصه سینما حضور پررنگ‌تری دارد تا جایی که در صورت پذیرفته‌ شدن فیلم‌هایش شاید او را با سه فیلم در جشنواره فجر امسال ببینیم.

بازیگر پرکار این روزهای سینما

این فارغ‌التحصیل رشته نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران اگرچه کارش را با بازی در فیلم «مزرعه پدری» زنده یاد رسول ملاقلی‌پور و در دوران دانشجویی آغاز کرد، اما در سال‌های گذشته تمرکزش بیشتر بر اجرای تئاتر بود و آثاری همچون «ملاقات بانوی سالخورده» و «رومئو و ژولیت» را روی صحنه برد با این حال همان‌طور که خودش گفته با وجود اجراهای متنوع تئاتری از متن‌های کلاسیک شکسپیر تا بیضایی و کارهایی آیینی همیشه به دنبال حضور در سینما و به ویژه کارگردانی در این عرصه بوده و حتی با همین انگیزه هم وارد دانشگاه شده است.

بازیگر پرکار این روزهای سینما

لاتاری

حجازی‌فر سال ۱۳۹۴ به عنوان بازیگری که در سینما شناخته شده نبود، در نقش شهید متوسلیان فیلم «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان جلوی دوربین رفت و بازیگری‌اش تحسین زیادی را به همراه داشت، البته تلاش او در این فیلم فقط نامزدی در جشنواره فیلم فجر سی‌وچهارم را در پی داشت و خبری از جایزه نشد؛ اما یک سال بعد برای بازی در فیلم دیگر مهدویان با نام «ماجرای نیمروز» علاوه بر نامزدی دوباره در جشنواره فجر، جایزه بهترین نقش مکمل مرد را در یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی دریافت کرد.

بازیگر پرکار این روزهای سینما +تصاویر

شاه کش

او که امسال بازی در حدود ۶ فیلم را در کارنامه‌ کاری‌اش به ثبت رسانده، سومین همکاری خود را هم با مهدویان تجربه کرده و فیلم «لاتاری» که موضوعی اجتماعی دارد و گفته می‌شود داستانش به قاچاق دختران مربوط می‌شود به عنوان یکی از فیلم‌های جدید این بازیگر پیش بینی می‌شود در جشنواره فجر سی‌و ششم رونمایی می‌شود.

وی در این فیلم با جواد عزتی، ساعد سهیلی و حمید فرخ‌نژاد همکاری کرده است.
 

یکی دیگر از فیلم‌های حجازی‌فر که سازندگانش در تلاش برای حضور آن در جشنواره هستند، «شاه‌کش» وحید امیرخانی است.

بازیگر پرکار این روزهای سینما

به وقت شام

این فیلم به تهیه‌کنندگی عباس نادران پاییز امسال فیلمبرداری شد و مراحل فنی آن در حال تکمیل است. بازیگر نقش «حاج احمد متوسلیان ایستاده در غبار» در این فیلم با مهناز افشار، فرید سجادی حسینی، مهدی کوشکی، علیرضا کمالی‌نژاد، پیمان مقدمی و مجید صالحی همبازی بوده است.

در خلاصه داستان «شاه کُش» آمده است: «گوزنِ قرمز از پشتِ صخره‌ی یخ‌زده، نگاهی به مرد شکارچی که سیگاری دود می‌کند می‌اندازد. گرگ، مچاله از سرما سرفه‌ای می‌کند. گوزنِ قرمز: می‌خواد چی کار کنه؟ گرگ: نمیدونه می‌خواد چی کار کنه. گوزنِ قرمز: اینایی که نمی‌دونن می‌خوان چی کار کنن خطرناک‌ترن...»
 

حجازی‌فر امسال علاوه بر «شاه کش» در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی هم با مهناز افشار همکاری کرده تا در دومین فیلم تهیه‌ شده توسط سیدمحمود رضوی هم پس از «لاتاری» حضور داشته باشد.

«دارکوب» سومین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی است که در آن به جز افشار و حجازی‌فر، سارا بهرامی، جمشید هاشم‌پور، طوفان مهردادیان، نگار عابدی و امین حیایی هم بازی کرده‌اند.

دیگر فیلم امسال هادی حجازی‌فر که شاهد اولین نمایش آن در جشنواره فجر خواهیم بود تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا است. «به وقت شام» یکی دیگر از فیلم‌های جدید این بازیگر است که در آن بازی در مقابل دوربین کارگردانی مطرح را تجربه کرده است.

حجازی‌فر و بابک حمیدیان دو بازیگر ایرانی این فیلم هستند که در کنار بازیگران سوری و لبنانی به حوادث منطقه و اسلام تکفیری می‌پردازد. این فیلم محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در مناطق مختلف تهران، شیراز، شهرک سینمایی دفاع مقدس و همچنین خارج از کشور فیلمبرداری شده است.

این بازیگر در تجربه‌های سینمایی جدیدش در فیلم‌های کارگردان‌های متعددی حضور داشته و یکی دیگر از کارهایش «آستیگمات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجیدرضا مصطفوی است.

این فیلم هم که دست‌اندرکارانش در تلاش برای رونمایی از آن در جشنواره فجر هستند، سال گذشته فیلمبرداری شده وبه جز حجازی‌فر، مهتاب نصیرپور، محسن کیایی، باران کوثری، سیامک صفری، حسین پاکدل، بهنوش بختیاری، حسام محمودی، محمد شاکری و همین طور نیکی کریمی بازیگرانش هستند.

هادی حجازی‌فر که در این دو سال اخیر در سریال «نفس» هم بازی کرده، در جایی گفته است که حضورش در فیلم‌های متعدد سینمایی بیشتر برای کسب تجربه بوده به ویژه آنکه در برخی از آن‌ها فقط نقش‌های کوتاهی را ایفا کرده است.

*ایسنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.