یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

سینماگران و حماسه عظیم ۹ دی/۶

مهام: در زمانه ای که مسئولان سینمایی اهتمامی برای موضوعات انقلابی ندارند این وظیفه سایر دستگاه و نهادهای فرهنگی انقلاب است که اقدام کنند

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در آستانه سالروز ۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» گفت: در زمانه ای که مسئولان سینمایی اهتمامی برای پرداختن به موضوعات انقلابی ندارند باید نهادهای دیگر متولی تولید آثار استراتژیک و ارزشی شود چرا که ما به تولید فیلم هایی در رابطه با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حماسه های عظیمی همچون ۹ دی به شدت محتاج هستیم و نباید عرصه فرهنگی و هنری کشور را به دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی واگذار کنیم.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ارزشی متولی می خواهد و ما باید آگاه باشیم که مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این قضیه نخواهند شد و از این رو در این زمانه حساس این وظیفه دستگاه و نهادهای انقلابی که بخش فرهنگی دارند است که بیایند و از تولید این قبیل آثار مهم حمایت کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای امر سینماگران متعهد، ولایتمدار و ارزشی باید گزینش شوند و تنها از این قبیل افراد برای تولید آثار ارزشی و استراتژیک استفاده کنند چرا که اگر بودجه ها را به دست افراد ناآگاه و نالایق دیگر بسپارند ما قطعاً با مشکلات متعددی در این حوزه روبرو خواهیم شد. بنده معتقدم فیلم های ارزشی و استراتژیک را امثال جمال شورجه ها باید برای سینمای کشور بسازند و دیگر هرگز نباید خطای استراتژیکی که پیش از این برای دادن بودجه به برخی افراد که در شعار خود را متعهد به نظام قلمداد می کردند اما در عمل ثابت شد که عرقی به نظام ندارند تکرار کنیم.

مهام خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوعات مهم و حساسی همچون حماسه عظیم ۹ دی که تو دهنی محکمی به ایادی فتنه و استکبار زد بسیار مهم است. ما در جمهوری اسلامی ایران و در سینما و تلویزیون و تئاتر آن باید مرتباً شاهد تولید آثاری بر ضد فتنه و فتنه گران باشیم در غیر این صورت دچار وادادگی و عقب ماندگی خواهیم شد و شاید روزی برسد که این عقب ماندگی قابل جبران نباشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیمایوشیج» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: فیلمسازان و سینماگران ارزشی طی این سال ها کمتر مجالی برای فعالیت در سینمای کشور پیدا کرده اند و به هر دری که زده اند آن در به رویشان بسته بوده است و از این رو اینک وظیفه دستگاه ها و نهادهایی مانند بسیج، سپاه، حوزه هنری و... است که به میدان بیایند و مجالی برای تولید آثار استراتژیک و ارزشی توسط سینماگران متعهد را فراهم سازند تا دیگر شاهد آثار سیاه و تلخ در کشورمان نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.