دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

نمایش نسخه ۳ بُعدی «ترمیناتور۲» در آستانه سال نو میلادی

ترمیناتور2

سینماپرس: به زودی نسخه سه بعدی قسمت دوم از مجموعه «ترمیناتور» که با نظارت جیمز کامرون، روند فنی آن طی شده است، نمایش داده خواهد شد. در همین رابطه، کامرون که فیلم های ترمیناتور ۲ و ۱ را کارگردانی کرده، درباره علت سه بعدی کردن این فیلم گفت کلاسیک شدن این فیلم اکشن با گذشت زمان عاملی بود که وی را قانع کرد نمایش ۳ بُعدی آن را هم در دستور کارش قرار بدهد.

به گزارش سینماپرس، این کارگردان کانادایی که پنج سال است به ساخت قسمت های دوم تا پنجم افسانه فضایی خود به نام «آواتار» اشتغال دارد، افزود: وقتی ۵ سال پیش تجربه ۳ بُعدی کردن فیلم «تایتانیک» را با موفقیت به اجرا در آوردیم، از خودم پرسیدم چرا این کار را با قسمت دوم «ترمیناتور» انجام ندهیم؟ صحنه ای را اضافه نکرده ایم و فقط یک صحنه را ترمیم کرده ایم. صحنه ای که در آن ماشین حمل بار به درون کانال فاضلاب می افتد و شیشه اش خرد می شود اما در صحنه بعدی شیشه اش درست و سر جایش است.

ما این مشکل و به واقع اشتباه را به طریق دیجیتال در نسخه جدید حل کرده ایم. با این حال و به رغم گذشت حدود ۲۷ سال از زمان اکران «ترمیناتور۲» که عنوان جنبی و کامل کننده «روز داوری» هم به آن اطلاق شده، غنای فنی و قوت اسپشیال افکت و پختگی قسمت ها و وجوه فنی این فیلم همچنان حیرت انگیز می نماید و موضوعی مهم جلوه می کند و تازگی های خاص خود را دارد.

از نقاط اوج چنین فرآیندی ذوب شدن فلز وجود کاراکتر منفی فیلم با بازی ماشینی و فاقد احساس رابرت پاتریک و سپس شکل گیری مجدد سیمای او با جوش خوردن مجدد فلزها و چسبیدن شان به یکدیگر است که کامرون با مساعدت بخش فنی مدرن و توانای فیلم چنان صحنه های مربوط به آن را شیک و سریع و ضربتی و موفق از آب درآورده که بینندگان حتی در سال در آستانه آغاز ۲۰۱۸ از دیدن آن شگفت زده خواهند شد و سوختن بخشی از صورت کاراکتر آرنولد شوارتزنگر طی درگیری سنگین اش با این موجود منفی و تبعات این ستیز هم از بخش های جالب فیلم و سند کارایی های فنی آن است. چیزهایی که حتی در برخی فیلم های امروز به رغم گذشت بیش از ربع یک قرن. از آن تاریخ تکرار نشده و کم همتا باقی مانده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.