دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

یقین و تردید در تریلر رمانتیک ویم وندرس

ویم وندرس

سینماپرس: ویم وندرس(Wim Wenders)، کارگردان، عکاس، نویسنده و تهیه کننده ۷۲ ساله آلمانی که نقش مهمی در شکل گیری سینمای نو آلمان داشته است، با فیلم سینمایی«مخفی سازی» (Submergence) توجه ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش سینماپرس، ویم وندرس سینماگر نوجوی آلمانی که با کارهای پر سر و صدایش طی سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۵ به شهرت و اعتبار زیادی رسید و در ۲۰ سال بعدی نوعی آرامش طلبی را ضمیمه کارهای خود کرده، با فیلم جدیدش به نام «مخفی سازی» یک بار دیگر جهانیان را متوجه خویش کرده است. خالق «پاریس- تگزاس» (۱۹۸۴) و «بالها بر فراز برلین» (۱۹۸۷) در فیلم جدیدش با بازی الیشیا ویکاندر سوئدی و جیمز مک آووی اسکاتلندی در رل های اصلی یک درام عاطفی را پی ریخته و برای محک زدن آن ابتدا فیلم را در جشنواره سن سباستین اسپانیا در دهه اول مهرماه به نمایش نهاد و سپس آن را برای اکران عمومی در آمریکای شمالی و سطح اروپا در نوبت نمایش قرار داد.


این فیلم درباره فردی به نام جیمز مور است که در نورماندی فرانسه با زنی به نام دنیل تیلندرز آشنا می شود و در حالی که زن گمان می کند فرد مورد وثوقی را برای زندگی اش در آینده یافته و در این زمینه یقین دارد، مشخص می شود که وی یک مأمور مخفی و خدمت سرویس اطلاعات و امنیت بریتانیا است. البته وندرس در کارهای قبلی اش بیشتر به زمینه های اجتماعی و مردمی امور و تمرکز روی زندگی افراد پرداخته و معمولاً از خط و ربط های سیاسی و اموری از این قبیل در فیلم های خود سود نجسته است و این از معدود نکات تازه و «کمتر امتحان شده» در کار جدید اوست. وندرس نشانه و مقدمه هایی از خستگی و بازنشستگی را هم در کارهای اخیرش بروز نداده و از حالا مقدمات و امور «پیش تولید» فیلم بعدی اش را آغاز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.