دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

حجت الاسلام مازنی:

وضع موجود و مطلوب صداوسیما با هم فاصله زیادی دارد

حجت الاسلام احمد مازنی

سینماپرس: حجت الاسلام احمد مازنی درباره وضع موجود سازمان صداوسیما و سیاستگذاری ها در ساخت برنامه و سریال بیان کرد که وضع موجود با وضعیت مطلوب این سازمان فاصله دارد.

به گزارش سینماپرس؛ حجت الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تلویزیون و برنامه هایی که برای مردم دارد، بیان کرد: مسئولان سازمان صداوسیما و هنرمندان تلاش می کنند تا آثار خوبی را تولید کنند و اتفاقا شبکه نسیم در فضای کنونی ما که مردم نیاز به شادی دارند تا حدی به این مساله توجه دارد.

وی ادامه داد: با این حال این اشکال هم در سینما و هم در تلویزیون وجود دارد که یا به ذایقه مخاطب و اکثریت مردم توجه نمی شود و ما توقع داریم آنها آنچه را که ما می پسندیم، بپسندند و یا اینکه افراط می شود و استناد می شود که چون مردم اینگونه دوست دارند پس طبق خواسته آنها کار ساخته می شود.

حجت الاسلام مازنی اظهار کرد: بالاخره ذایقه مردم گاهی مثل یک فرد گرسنه و تشنه نوشیدنی ناگوار و یا خوردنی های نامطلوب می طلبد اما باید کمک کرد که ذایقه مردم را ارتقا دهیم. اگر آثار کمدی فاخر و باکیفیت را به مردم نشان دهیم قطعا نشاط درونی بیشتری در آنها ایجاد می شود.

وی درباره اینکه مردم برای تامین سرگرمی سراغ شبکه های ماهواره ای می روند، اظهار کرد: معتقد هستم بخشی از اینکه مردم دنبال شبکه های ماهواره ای می روند برای تامین خبرهای مورد نیازشان است. مردم می خواهند اخبار صحیح و بدون سانسور را ببینند چون به نظر می رسد اعتماد عمومی نسبت به رسانه ملی دچار آسیب شده است. یا مردم در مواقعی احساس کرده اند که به شعور آنها توهین شده است چراکه به طور مثال سریالی تاریخی ساخته شده است اما برای همان سریال هم عده ای بعد از پایان پخش در برنامه دیگری توضیح دادند که سریال را چگونه باید فهمید درحالیکه یک اثر هنری باید خودش از خود دفاع کند و بعد برداشت ها را به مخاطب واگذار کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره سریال های تلویزیونی و اینکه چقدر این سریال ها را دنبال می کند، اظهار کرد: من از آنجایی که شبکه های دیگری نمی بینم و فقط شبکه های جمهوری اسلامی ایران و یا فیلم و سریال های شبکه نمایش خانگی را می بینم به اندازه کسی که آثار دیگری را می بیند نمی توانم مقایسه ای داشته باشم. صداوسیما اکنون مدعی است که چون بودجه زیادی ندارد نمی تواند آثار فاخر تولید کند وگرنه این سازمان در گذشته کارهای بسیار ارزشمندی می ساخت که قابل دفاع هم بود.

وی درباره نبود بودجه برای ساخت آثار موفق یادآور شد: ما می توانیم سازمان را به گونه چابکی مدیریت کنیم که خودش مولد بودجه باشد نه اینکه فقط به درآمد نفتی وابسته باشد.

حجت الاسلام مازنی در بخش دیگری از سخنانش درباره تبلیغات تلویزیون و اینکه آگهی های بازرگانی زندگی های مرفهی را تبلیغ می کنند، گفت: اصل اینکه تبلیغات باید هدفمند باشد و به روابط و مناسبات اجتماعی آسیب نزند و کمک کند، درست است. البته من ارزیابی ای نداشته ام اما انتظار از همه سازمان هایی که متعلق به جمهوی اسلامی است بالاتر از آن چیزی است که ما اکنون در عالم واقع می بینیم.

وی در پایان گفت: یک اشکال هم همین است که اکنون با گسترش فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در مجموع وضع موجود مطلوب نیست و نمی توان با این شبکه ها رقابت کرد. البته ما باید واقع بین باشیم و واقعیت این است که مدیران صداوسیما تلاش زیادی دارند اما وضع موجود با وضع مطلوب این سازمان فاصله زیادی دارد.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.