سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

امشب از شبکه مستند سیما؛

بازخوانی عاشورای سال ۱۳۸۸ در «زخم تازه»

مستند زخم تازه

سینماپرس: امشب مستند «زخم تازه» که عاشورای سال ۱۳۸۸ را با تصاویری دیده نشده و روایتی شنیده نشده به تصویر کشیده است، در برنامه «به اضافه مستند» رونمایی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «زخم تازه» جدیدترین مستند سید محمد علی صدری‌نیا است. این مستند امشب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

کارگردان زخم تازه می‌گوید: «مستند زخم تازه روایت صبح تا شب عاشورای ۸۸ از زبان شاهدان عینی است؛ شاید دل دیدن خیلی از تصاویر این مستند رو نداشته باشید. راستش خودمون هم دل دیدنش رو نداشتیم و با خیلی‌هاش اشک ریختیم ولی باید این تصاویر رو توی مستند می‌گذاشتیم؛ برای تاریخ. »

مستند با روایت لحظه به لحظه از رویدادهای صبح تا غروب روز عاشورای سال ۸۸ به بیان پیچیدگی و ظرایف آن می‌پردازد. مستند «زخم تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال ۸۸ است. این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجرا نقل می شود که صبح تا شب آن روز را از نزدیک دیده‌اند و اکنون آن را در برابر دوربین بازگو می‌کنند. کارگردان این مستند برای اولین‌بار، پس از گذشت ۸ سال از این ماجرا، به سراغ شاهدان عینی آن رفته تا حقیقت را از زبان آنان بشنود.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات وقت، سعید حدادیان مداح هیئت دانشگاه تهران و عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان کهریزک از جمله شاهدان عینی هستند که مقابل دوربین این مستند رفته اند.

نکته قابل توجه این که بسیاری از تصاویر آرشیوی که در این مستند آورده شده است، برای اولین بار است که در رسانه‌ی ملی پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.