سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

آغاز تولید مجموعه «جوان مردان» / انیمیشنی که بازی یارانه ای آن هم می آید

 محمدرحیم لیوانی

سینماپرس: تولید مجموعه «جوان مردان» از تولیدات مرکز صبا آغاز شده است و این مجموعه پس از تولید در شبکه امید پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، نشست آغاز تولید مجموعه «جوان مردان» با حضور محمدرحیم لیوانی مدیر مرکز صبا و مهدی سالم مدیر شبکه امید و همچنین عوامل این انیمیشن امروز سه شنبه ۵ دی برگزار شد.

لیوانی در ابتدای این نشست بیان کرد: در دور جدید فعالیت های مرکز صبا بنای ما بر سفارش محوری است یعنی شبکه پخش مشخص باشد و مخاطب بداند یک برنامه یا مجموعه قرار است از کدام شبکه پخش شود.

وی ادامه داد: اکنون پویانمایی کشور در وضعیت مناسبی پیش می رود و ما می توانیم ادعا کنیم دوران آزمون و خطا را پشت سر گذاشته و به دوران حرفه ای رسیده ایم. در این فضا هم افزایی و سفارش محوری باعث می شود ما به مخاطب نزدیک تر شویم و ارزیابی دقیق تری از میزان موفقیت و یا پوششی که مجموعه ها دارند، داشته باشیم.

مدیر مرکز صبا عنوان کرد: اکنون شرکت هایی بسیار قوی با دانش فنی و تسلط محتوایی وجود دارد که انیمیشن ها را در این شرکت ها به تولید می رسانیم و برون سپاری به طور کامل اتفاق افتاده و ما حتی یک فریم را هم در مرکز صبا تولید نمی کنیم. این تولیدکنندگان در حال ساخت مجموعه هایی هستند که در حوزه بین الملل مشتری دارند.

«جوان مردان» در دوران مغول

وی با اشاره به ویژگی تکنیک ساخت انیمیشن «جوان مردان» بیان کرد: پیش تولید مجموعه «جوان مردان» حدود یک سال طول کشید و ویژگی این اثر این است که تکنولوژی تولید آن با استفاده از موتورهای گیم انجام می شود. ما پیش از این در ساخت انیمیشن های سه بعدی از نرم افزارهای معمول استفاده می کردیم و در روش جدید با موتورهای گیم این کار انجام می شود.

مدیر مرکز صبا اضافه کرد: پیش تولید این انیمیشن به دلیل رسیدن به همین دانش فنی طولانی شد و اکنون ما بعد از تولید یک قسمت در ابتدای خط تولید قرار داریم.

لیوانی با اشاره به همکاری با شبکه امید اظهار کرد: همکاری دوجانبه با شبکه امید به این دلیل بود که مخاطب انیمیشن «جوان مردان» نوجوانان هستند و داستان مجموعه این است که در دوران مغول که به ایران حمله می شود جوانان و نوجوانان هسته های مقاومت را تشکیل می دهند و این انیمیشن می تواند به لحاظ تکنیکی و اکشن بودن مخاطب نوجوان را جذب کند.

وی به ویژگی دیگر این انیمیشن اشاره و عنوان کرد: ویژگی دیگر این اثر همزمانی پخش و انتشار برنامه های گیم این مجموعه است. همزمان با ساخت انیمیشن، برنامه گیم نیز به تولید می رسد و زمان پخش، این مجموعه به صورت یک پکیچ کامل رسانه ای عرضه خواهد شد.

مدیر مرکز صبا گفت: پیش بینی اولیه ما برای این انیمیشن ۱۰۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای است و امیدواریم بتوانیم در قسمت های ۱۰۰ قسمتی ساخت آن را ادامه دهیم.

پخش ۲۸۳ ساعت انیمیشن خارجی و بیش از ۴۵ ساعت انیمیشن

در ادامه این نشست مهدی سالم مدیر شبکه امید درباره انیمیشن «جوان مردان» توضیح داد: من توانستم از زمان افتتاح شبکه امید از سه مجموعه انیمیشنی در حال تولید بازدید کنم که مخاطب اصلی این انیمیشن ها کودکان و نوجوانان هستند و «جوان مردان» هم جزو انیمیشن های رقابتی سازمان با آثار و محتوای خارجی و یکی از مجموعه های فاخر انیمیشن کشور است.

مدیر شبکه امید عنوان کرد: هم اکنون پیش تولید این مجموعه انیمیشنی تمام شده و ما وارد فاز تولید شده ایم. امیدوارم این انیمیشن به سرعت به کنداکتور پخش شبکه برسد و بتوانیم توجه نوجوانان را به آن جلب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آثار انیمیشنی شبکه امید اظهار کرد: در شبکه امید از زمان افتتاح تاکنون ۲۸۳ ساعت انیمیشن خارجی و بیش از ۴۵ ساعت انیمیشن داخلی از تولیدات مرکز صبا پخش کرده ایم.

سالم درباره ویژگی موسیقایی این انیمیشن نیز گفت: یکی از ویژگی های انیمیشن «جوانمران» موسیقی خوب آن است. ما در حوزه موسیقی خلاء های جدی برای نوجوانان داریم و این کار جذابیت های فراوانی در حوزه موسیقی دارد.

در این نشست الهام ابراهیمی تهیه کننده مجموعه «جوان مردان» با اشاره به تولید سریال و محصولات جانبی این انیمیشن بیان کرد: هم اکنون پروژه پیشرفت خوبی دارد و ما سعی کردیم تعهدمان را در حوزه تولید صنعتی انیمیشن در ایران تحقق بخشیم.

تغییر کارگردان در پیش تولید کار

علی احمدی کارگردان این انیمیشن که بعد از مدتی از پیش تولید آن به کار پیوست، نیز گفت: این کار با کارگردانی رضا فصاحت شروع شد و من حدود سه ماه است که فعالیتم را در این مجموعه آغاز کردم.

وی ادامه داد: تلاش ما این بود که حس میهن پرستی با انگیزه های مذهبی و حماسی در این مجموعه وجود داشته باشد و تلاش می کنیم تاثیرات مثبتی را روی نوجوانان بگذارد چرا که مخاطبان ما امروز سطح توقع بالایی دارند.

محمود سلطانی کارگردانی فنی پروژه درباره کیفیت آن عنوان کرد: لازم بود انیمیشن با کیفیت بالا، هزینه پایین و تولید مناسبی ساخته شود و ما سعی کردیم سراغ یکی از این آخرین راهکارها که همان استفاده از موتورهای گیم است، برویم.

مدیر مرکز صبا در پایان درباره همکاری با نهادهای دیگر و مالکیت انیمیشن ها توضیح داد: مالکیت همه آثاری که در صداوسیما تولید می شود در اختیار سازمان صدا و سیما قرار دارد. تمامی آثار معنوی و هنری این پروژه هم به صدا و سیما واگذار شده است. صدا و سیما به تازگی در حوزه بازی های رایانه ای فعالیت هایی را در معاونت فنی و مجازی آغاز کرده است و ما سفارش محتوای بازی ها را به شرکت ها می دهیم.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.