چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

شعله ور شدن دوباره پلاسکو

چهار راه استانبول

سینماپرس: «چهارراه استانبول» عنوان فیلمی است که قسمتی از آن به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۹۵ اختصاص دارد. مدیر جلوه‌های ویژه بصری این فیلم سینمایی درباره نکات فنی این بخش از فیلم گفت: در این فیلم آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو قبل از ریزش، زمان ریزش و بعد از آن دیده می‌شود و کار ما را به سه فصل تبدیل می‌کند.

به گزارش سینماپرس، فرید ناظرفصیحی مدیر جلوه‌های ویژه بصری در سال ۹۶ پروژه‌های متعددی را به انجام رسانده است. او هم اینک فیلم سینمایی «آینه بغل» با موضوع کمدی را روی پرده سینماها دارد و ۵ فیلم با موضوعات کمدی و اجتماعی را برای سال ۹۶ آماده می‌کند. ناظرفصیحی معتقد است آثاری را برای کار انتخاب می‌کند که در کار با یک چالش جدید روبرو شود.  

ناظر فصیحی درباره ساخت جلوه‌های ویژه بصری «امپراطور جهنم» و «چهار راه استانبول» گفت: در فیلم «چهارراه استانبول» آتش گرفتن پلاسکو موضوع اصلی فیلم نیست اما نکته حایز اهمیت در فیلم این است که  در ایران و تمام خبرگزاری‌های دنیا تصاویر این آتش سوزی دیده شد و درباره آن بحث‌های مختلفی صورت گرفت این مهم کار من و تیمم را به مراتب سخت‌تر می‌کند. شبیه‌سازی عین به عین در فرمت کاری و جنسی که کار می‌کنیم بسیار تاثیرگذار است. این فیلم دقت بسیار بالایی را در تصویرسازی فریم به فریم می طلبد.  

‌فتورئال بودن «چهارراه استانبول» کار را سخت می‌کند

وی ادامه داد: آتش سوزی پلاسکو در این فیلم  قبل از ریزش، زمان ریزش و بعد از آن دیده می‌شود و کار ما را به  سه فصل تبدیل می‌کند.  فتورئال بودن اتفاقات تراژدی، کار را بسیار سخت می‌کند. یک وجه کار تکنیکال و آرتیستیک است و یک بخش خانواده‌های آتش نشانان و مخاطبان جدی سینما است که باید به خوبی از عهده کار برآییم.   این دو وجه کار ما را به مراتب سخت تر می کند تا بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که نتیجه  آبرومند و استاندارد باشد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.