چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

جامعه هنری باید از ساده انگاری و ساده پسندی دوری کنند

جمشید جم

فارس: هنرمند پیشکسوت انقلابی عنوان کرد: تئاتر مقاومت برای هنرمندان مفهوم متمایزی دارد به ویژه برای بچه‌های انقلاب، بنابراین از اولویت‌های ما این است که متون نمایشی جهش ساختاری و محتوایی پیدا کنند.

جمشید جم هنرمند پیشکسوت انقلابی و ترانه سرای ترانه ماندگار یار دبستانی من درباره انتخاب امیر نصیربیگی به دبیری جشنواره تئاتر مقاومت عنوان کرد: به نظر من او یکی از بهترین گزینه‌ها در عرصه فرهنگ و هنر برای دبیری این جشنواره بود چرا که من از نزدیک شاهد فعالیت های هنری او بودم.

وی با اشاره به فعالیت‌های تئاتری، سینما، موسیقی و تجسمی نصیربیگی در بنیاد روایت گفت: اوایل انقلاب از این نیروها زیاد داشتیم اما امروز تعدادشان کم است به طور حتم مطمئنم که اتفاقات خوبی در این عرصه خواهد افتاد.

جم با بیان اینکه تئاتر مظلوم واقع شده است و همیشه در فراز و فرود بوده است، افزود: ممکن است برخی افراد که تکرار برایشان ساده تر است به سختی بتوانند با رویکردهای تازه کنار بیایند اما واقعیت این است که ما باید با زمانه جلو برویم و با نیازهای روز جامعه اقدام کنیم، این جشنواره از هم اکنون یک سال فرصت دارد تا کار کند و امیدوارم تئاتر مقاومت هم موانع را کنار بزند و به جلو برود.

وی همچنین افزود:‌تئاتر مقاومت برای بچه‌های انقلاب مفهوم دیگری دارد بنابراین هر چه با قدرت تر جلو برود، خوشحال تر خواهیم شد.

جم در پاسخ به این سوال که چه کیفیتی باید آثار این جشنواره داشته باشد، گفت: به عقیده من متن نمایشی در تئاتر مهم است، متن‌های ضعیف باید کنار بروند نباید برای پر کردن جدول جشنواره به آثار بی کیفیت اجازه حضور در جشنواره بدهیم. بنابراین جشنواره تئاتر مقاومت باید به سطح کیفی عالی برسد تا هنرمندان بیشترین تلاششان را برای نمایش‌هایی خوب در این حوزه به کار ببرند.

وی در ادامه گفت: دراین دوره از جشنواره به طور جد می‌تواند به جهش محتوایی و ساختاری در متون تئاتر فکر کرد جامعه هنری هم باید از ساده انگاری و ساده پسندی دوری کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.