جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

برنامه دومین روز هشتمین جشنواره عمار؛

۵ فیلم مهم جشنواره عمار

پوستر هشتمین جشنواره عمار

سینماپرس: «بازی در مسکو»، «نقاشی یک رویا»، «قائم مقام»، «دو برادر»، «فرزند ایران» ازجمله مهمترین فیلم های دومین روز هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار است که در سینما فلسطین نمایش داده می شوند.

به گزارش سینماپرس، نمایش فیلم های نخستین روز از هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار از پنجشنبه ۷ دی ماه و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن های مختلف سینما فلسطین آغاز شده است. در دومین روز این اکران ها، تعدادی دیگر از آثار رسیده به جشنواره به نمایش درمی آیند که معرفی منتخبی از این آثار در ادامه می آید.

«بازی در مسکو» یک بازی دو سر باخت/ سالن ۱ –سانس ۳

محسن مقصودی در مقام کارگردان در این مستند، از طریق مصاحبه با تاجران ایرانی مقیم روسیه و مسئولان سفارت ایران در این کشور،   به بررسی ظرفیت‌های اقتصادی مغفول در مسکو می‌پردازد و به ارائه راهکارهایی درخصوص استفاده از این بازار غنی و ارزشمند می‌پردازد، او در ابتدای این مستند همراه با دانشجویی فارسی زبان در روسیه به سراغ وضعیت واردات و بازار اجناس خارجی در این کشور می‌رود و پس از آن به بررسی بازار ایران و میزان اجناس کشورمان در بازار روسیه می پردازد.

لوفا / سالن ۲ – سانس ۳

این مستند کوتاه ۵ دقیقه ای به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه کنندگی سید جمال عودسیمین ساخته شده است. در این کار، گیاه جدیدی به کشاورزان معرفی می شود که می تواند گامی نو در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

نقاشی یک رویا / سالن ۱ – سانس ۴

این مستند با موضوع بیداری اصلامی و جهانی به کارگردانی ساسان فلاح فر در زمان ۲۷ دقیقه ساخته شده است. «نقاشی یک رویا» پیرامون زندگی فردی است که با رهایی از بند اسارت اعتیاد به عنوان رزمنده به مبارزه با داعش در کشور سوریه می پردازد.

شخصیت این مستند بعد از رهایی از اعتیاد و در جریان مبارزه با داعش توسط آنها به اسارت می افتد.

«راه دل» دل‌چسب و شیرین از پیاده روی اربعین/ سالن ۱/سانس ۴

شاید کمتر کسی است که با نام و نشان عمار آشنا باشد، اما نام مستند «مشتی اسماعیل» را نشنیده باشد، قصه پیرمردی کشاورز و نابینا به نام مشتی اسماعیل که با وجود نابینایی کامل، کارهای سخت و روزمره خود را به تنهایی انجام می‌دهد، مهدی زمانپور کیاسری کارگردان این مستند، فصل دیگری از زندگی این شخصیت را در قاب دوربین آورده و مستند «راه دل» را که روایتی از حضور او به همراه نصیر از هم ولایتی هایش را در پیاده‌روی کربلا است به مخاطب عرضه کرده است.

قائم مقام / سالن ۱ – سانس ۵

این مستند به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا و تهیه کنندگی محمدمهدی صفار هرندی در زمان ۱۰۲ دقیقه ساخته شده است.

این مستند روایتی بدون سانسور از زندگی آیت الله منتظری است. این مستند به روایت شاهدان عینی و نزدیکان ایشان علاوه بر روایت زندگی ایشان روایتگر حساس ترین اتفاقات تاریخ انقلاب است که به مهمترین تحولات تاریخ رهبری انقلاب منجر شد.

کشتی گیر / سالن ۱ – سانس ۶

فیلم داستانی کشتی گیر با به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین دارابی در زمان ۳ دقیقه ساخته شده است.

این فیلم پیرامون یکی از کشتی گیران ملی پوش است که در مسابقات المپیک در حال رقابت است و همزمان گروهی از صدا و سیما نیز برای تهیه ی گزارش در خانه والدین او حضور پیدا کردند.

دو برادر / سالن ۱ – سانس ۶

مستند ۴۵ دقیقه ای دو برادر به کارگردان محمد سعید غدیریان به زندگی دو برادر شهید می پردازد. شهید محمدرضا تیموری بعد از پذیرش قطعانه ۵۹۸ در عملیات مرصاد به شهادت می رسد و شهید جواد تیموری نیز در جریان حادثه تروریستی داعش به مجلس شوری اسلامی به شهادت می رسد.

وحید / سالن ۱ – سانس ۷

انیمیشن «وحید» به کارگردانی محمد فلاحیان، به زندگی و مبارزات شهید عبدالحمید دیالمه و نحوه شهادت او می پردازد.

شهید عبدالحمید دیالمه نماینده مجلس اول شورای اسلامی ایران بود که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی شهید و در قم به خاک سپرده شد.

کارخانه جهان / سالن ۱ – سانس ۶

مستند «کارخانه جهان» به کارگردانی مشترک محمد دلاوری و مصطفی رمضان‌خانی و تهیه کنندگی محمدحسن مددی در زمان ۴۱ ساخته شده است.

این مستند با روایت محمد دلاوری به بررسی وضعیت اقتصادی در کشور چین می پردازد و آن را با کشور ایران مقایسه می کند.

«فرزند ایران» یک مسیر یک آرمان/ سالن ۱ – سانس ۷

کارگردان در این مستند پس از روایتی گذرا از تاریخچه شهدا و دلاوری های مردم نیک شهر سیستان و بلوچستان در دفاع از کشور بر روی شخصیتی به نام شهید عمر ملا زهی متمرکز می‌شود، شهیدی اهل‌سنت که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه می رود و در آن جا به شهادت می‌رسد.

در این اثر مخاطب از زبان بستگان، خانواده و دوستان شهید عمر ملا زهی با شخصیت او آشنا می‌شود و سپس روایتی از نحوه شهادت او در حرب سوریه به همراه تصاویری از تشیع جنازه او را به نظاره می‌نشیند، این اثر ۲۶ دقیقه ای به کارگردانی عارف جعفری چگنی در مرکز فیلم و نمایش بسیج تهیه شده است.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.