شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

بازسازی هنرمندانه جنگ جهانی دوم در «دانکرک»

فیلم سینمایی دانکرک

سینماپرس: «دانکرک(Dunkirk)» آخرین ساخته «کریستوفر نولان» و محصول مشترک کشورهای امریکا، انگلیس و فرانسه داستان نبردی به همین نام در دوران جنگ جهانی دوم را به نمایش می گذارد که البته بازسازی هنرمندانه صحنه های جنگ در این فیلم از نکات برجسته آن است.

به گزارش سینماپرس، کریستوفر نولان به قدری وسواسی است و به جزییات اهمیت می‌دهد که وقتی پای مقایسه صحنه‌های فیلم با تصاویر آرشیوی واقعی به میان می‌آید، کم‌تر سینمادوستی از میزان دقت و صحت فیلم غافلگیر می‌شود. بر همین اساس ویدئومقاله تازه‌ای از تایتون روپرت کاربر سایت «ویمیئو» تصاویر فیلم نولان را در کنار تصاویر واقعی از نبرد دانکرک قرار داده تا ثابت کند که این فیلم چه‌طور دست به بازسازی تاریخ زده است. «دانکرک» در حال حاضر از رقبای اسکار است و انتظار می‌رود اولین نامزدی اسکار بهترین کارگردان را برای نولان به ارمغان بیاورد.

3845246322 e15143796891342

«دانکرک» به‌تازگی سومین فیلم تحسین‌شده سال ۲۰۱۷ در سایت «راتن تومیتوز» عنوان گرفته و در فهرست برترین فیلم‌های «هیأت بازبینی فیلم ملی» هم قرار گرفته است. ویدئومقاله‌ی مقایسه‌ای منتشرشده در «ویمیئو» به‌سادگی ثابت می‌کند که «دانکرک» وقتی پای نامزدی در رشته‌های بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس به میان می‌آید، بدون کم‌ترین اندیشه و تردیدی باید برگزیده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.