یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

کارگردان مستند «هویدا» سراغ «علم» رفت

اسدالله علم

سینماپرس: مصطفی شوقی که اخیرا مستندش با نام «هویدا، زندگی، زمانه و مرگ»‌ در جشنواره حقیقت نمایش داده شد، در حال ساخت مستند دیگری با نام «علم؛ مردی برای تمام فصول» است.

به گزارش سینماپرس، مصطفی شوقی که اخیرا مستند «هویدا، زندگی، زمانه و مرگ »‌اش در جشنواره حقیقت نمایش داده شد در حال ساخت مستند دیگری با نام «علم؛ مردی برای تمام فصول» است که درباره آن گفت: مستند «علم» منظومه‌ای است در ادامه مستند «هویدا». در مستند «هویدا» سعی شد که نقش دولت در عصر پهلوی مورد توجه قرار بگیرد و در مستند «علم»، ساحت قدرت در زمانه محمدرضا شاه بررسی شده است. در واقع هویدا و علم رقیب یکدیگر در عرصه دولت و قدرت بودند و در طول سال‌های متمادی با هم منازعه‌ای پیدا و پنهان داشتند.

او با بیان اینکه  تدوین این مستند  پایان یافته است، ادامه داد: ما برای ساخت این مستند توانستیم با نزدیکان امیر اسدالله علم گفت‌وگو کنیم و نگاهی به درون زندگی او داشته باشیم. نام مستند «علم؛ مردی برای تمام فصول» است که کار آن تقریبا از فروردین ماه شروع شد و تا امروز که در مراحل پایانی تدوین هستیم ادامه داشته است.

شوقی افزود: در تلاش هستیم که احتمالا نسخه سینمایی آن هم ساخته شود ولی در حال حاضر «علم؛ مردی برای تمام فصول» در ۴ قسمت ۲۸ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی مهدی مطهر، نویسندگی و کارگردانی مصطفی شوقی، تدوین محمد ثقفی و فیلمبرداری سامان مختاری محصول  خانه مستند انقلاب اسلامی است و خواهد شد.

او ادامه داد: اسدالله علم یکی از چهره‌های خاص در تاریخ ایران است. او کسی است که بر خلاف سیاستمداران دیگر با نوشتن خاطرات خود، اثر ارزشمندی را از اتفاقات درون خاندان پهلوی به یادگار گذاشته است و نکته مهم این است که در این خاطرات خودش را هم سانسور نکرده است. او از نظر سیاسی نقش ویژه‌ای در دربار داشته و بسیاری او را عقل منفصل حکومت پهلوی و  هدایتگر حکومت می‌دانند. نکته دیگر این است که علم از نظر خاندانی هم نقش مهمی در تحولات شرق ایران ایفا می‌کردند.

*ایسنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.