جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

کارگردان "فرشتگان قصاب" در گفتگو با سینماپرس:

مسئولان و مدیران سینمایی دل در گروی سینمایی دارند که هیچ ارتباطی با انقلاب اسلامی ندارد/ برای رونق گرفتن سینمای انقلاب نیاز به دکترین سینمایی داریم

نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی/ ۱۰

سهیل سلیمی*

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در رابطه نسبت این جشنواره با انقلاب اسلامی گفت: مسئولان و مدیران سینمایی دل در گروی سینمایی دارند که هیچ ارتباطی با انقلاب اسلامی ندارد و قطعاً تا زمانی که همین مدیران و مسئولان سینمایی اداره سینمای کشور را در دست دارند وضعیت به همین منوال است و ما نمی توانیم توقعی برای تولید و عرضه فراوان آثار انقلابی و ارزشی در سینمای کشورمان باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم مدیران سینمایی کشور ما طی سال های اخیر هیچ یک از میان افراد شایسته انتخاب نشده اند و همین باعث شده تا سینمای انقلاب اسلامی به منصه ظهور نرسد. ما همواره شاهد جا به جایی مدیران سینمای از این سازمان به آن نهاد و از آن ارگان به این انجمن هستیم و هیچ گاه سعی نکرده ایم تا مدیران نالایقی را که دل در گرو انقلاب اسلامی ندارند حذف کنیم و افراد انقلابی و ارزش مدار را به عنوان مدیر سینمایی برگزینیم و همین اتفاق باعث شده تا سینمای ارزشی، استراتژیک و انقلابی روز به روز بیشتر دچار نزول و افول شود.

وی ادامه داد: بنده شخصاً خودم یکی از همان فیلمسازانی هستم که با داشتن فیلمنامه های متعدد انقلابی، ارزشی و استراتژیک همواره مورد بی مهری و بی توجهی مدیران سینمایی قرار گرفته ام و طی این سال ها مدیران سینمایی اجازه هیچ گونه کار و فعالیتی به بنده نداده اند. امیدوارم با حضور مدیران ارزشی، حزب اللهی و دغدغه مند نسبت به ترویج اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی ما بتوانیم سینمای کشورمان را محلی برای ارائه شعائر انقلابی و ترویج آرمان های انقلابی مان به سراسر جهان بکنیم.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه برای رونق گرفتن سینمای انقلاب نیاز به دکترین سینمایی داریم تصریح کرد: بنده معتقدم چون سینمای ما دکترین ندارد به جایی نمی رسد؛ ما باید کاری کنیم که انقلاب اسلامی و واژه بسیار مهم «فجر» با سینما به یک ارتباط مستقیم برسند و سپس دکترین سینمایی تهیه کنیم و آن زمان است که می توانیم شاهد اعتلا و رونق گرفتن سینمای بسیار مهم انقلابی در کشورمان باشیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه جشنواره فیلم فجر سال ها است که ارتباط مستقیم و ارگانیک خود را با انقلاب اسلامی از دست داده و محلی برای ترویج فیلم های سیاه و غرب زده شده است. انقلاب اسلامی اهداف و آرمان هایی دارد که باید در اجزای هنری کشور ما به خوبی دیده شود اما متأسفانه عرصه های فرهنگی و هنری کشور ما عاری و فاقد چنین موضوعات و مضامینی هستند.

برنده لوح افتخار بهترین کارگردانی از پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما نیازمند یک تحول جدی و اساسی در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور هستیم و همه ما باید دست در دست هم دهیم تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن و با اهداف انقلابی و ارزشی برگزار شود و بتواند قرابت خود را با ایام الله دهه مبارکه فجر حفظ کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.