یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

سربخش در گفتگو با سینماپرس:

ارزش های انقلاب اسلامی همپنان گوهر گمشده سینماست/ اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باید از دریچه سینما دیده شود

نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی/۷

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در آستانه برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در رابطه نسبت این جشنواره با انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه طی سال های اخیر هیچ گونه قرابتی میان جشنواره فیلم فجر با اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی دیده نمی شود چرا که مدیرانی که موتور فکری و فرهنگی دشمن هستند ارزش هایی را تبلیغ می کنند که مورد نظر دشمن است و از همین رو به ارزش های انقلابی و اسلامی هیچ گونه توجهی ندارند.

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چند سالی است که نزدیکی و نسبیتی میان جشنواره فیلم فجر و انقلاب شکوهمند اسلامی نمی بینیم و متأسفانه در این رویداد سینمایی که باید سرشار از آثار انقلابی و ارزشی باشد کمتر فیلم هایی را می بینیم که سنخیتی با فجر و انقلاب و اسلام و نظام داشته باشند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همچنان و پس از گذشت نزدیک به ۴۰ سال از پیروزی اش در سینمای کشور به دنبال گوهر گمشده خود که ارزش های انقلابی است می گردد اما به دلیل بی تدبیری و بی خردی مسئولان و مدیران ما کمتر نشانی از انقلاب در این جشنواره شاهد نیستیم. این اتفاق در حالی رخ می دهد که اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باید از دریچه سینما دیده شود و مدیران سینمایی شرایطی را باید فراهم کنند که هنرمندان متعهد به نظام و انقلاب اسلامی بتوانند با تکیه به ارزش های انقلابی آثار شاخص و درخشانی تولید کرده و در این جشنواره به نمایش بگذارند.

سربخش خاطرنشان کرد: باید تفاوتی میان جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی با جشنواره های دیگر که عنوان «فجر» ندارند و در ایام الله پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار نمی شوند وجود داشته باشد. هرچند که ما گاهاً شاهد تلاش هایی از سوی برخی از سینماگران که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند هستیم اما این تلاش ها کافی نیست و باید تدبیری جدی و فوری برای گسترش تولیدات سینمای انقلاب در کشور اندیشه شود.

مدیر مسئول نشریه سینما رسانه متذکر شد: پرداختن به سوژه ها و موضوعات انقلابی به نوعی سرمایه گذاری برای آینده نظام و انقلاب اسلامی است؛ ما با پرداختن به این قبیل موضوعات و تولید آثار ارزشمند فرهنگی و هنری اسلام و انقلاب اسلامی را بیمه می کنیم و اهمال کاری و سردستی گرفته شدن این موضوعات از سوی مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور به هیچ عنوان قابل اغماض و چشم پوشی نیست.

این کارشناسی فرهنگی در پایان این گفتگو افزود: ما باید به محتوای آثار تولید شده در سینمای ایران توجه کنیم و نگذاریم که غربی ها و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی مان به اهداف شوم و پلیدشان دست یابند و سینمای ایران سرشار از فیلم های تلخ و سیاه و گزنده و غرب زده باشد. ما باید سینمای ایران را تبدیل به سینمایی خاص در جهان کنیم که تنها هدفش اشاعه و ترویج اهداف انقلاب اسلامی در ایران و جهان است و بس!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.