دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

محمد کاسبی در گفتگو با سینماپرس:

جشنواره فیلم فجر باید آینه تمام نمای انقلاب شکوهمند اسلامی باشد/ از کوزه همان تراود که در اوست!

نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی/۵

محمد کاسبی

سینماپرس: محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در رابطه نسبت این جشنواره با انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه امروزه هیچ قرابتی میان جشنواره فیلم فجر و انقلاب اسلامی دیده نمی شود این در حالی است که جشنواره فیلم فجر باید آینه تمام نمای انقلاب شکوهمند اسلامی باشد چرا که انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود اما افسوس که امروزه با این نقصان دست به گریبان هستیم.

بازیگر فیلم سینمایی «دیوار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود و به همین دلیل در همان سال های ابتدایی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بنیان گذاری یک جشنواره فرهنگی و سینمایی به شدت برای جامعه و انقلاب اسلامی مورد نیاز بود و به همین دلیل جشنواره فیلم فجر برای اشاعه و ترویج اهداف و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی راه اندازی گردید اما به مرور زمان این جشنواره که قرار بود آینه تمام نمای انقلاب اسلامی باشد زنگار گرفت و دیگر اثری از انقلاب در آن نماند.

وی ادامه داد: عنوان «فجر» عنوانی زیبنده برای جشنواره انقلاب است که باید موضوع اصلی جشنواره محسوب شود اما چه می توان کرد که از کوزه همان تراود که در اوست!؛ متأسفانه شرایط کشور و سینمای ما به سمت سوی این چنینی رفته و نمی دانم که چه باید کرد!؟

بازیگر سریال های تلویزیونی محبوب «خوش رکاب» و «خوش غیرت» در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی هنرمندان پای انقلاب ایستاده بودند و به همین علت هم همه آثاری که در آن سال ها ساخته می شود آثاری دلی بود و نشان از عرق و عشق هنرمندان و سینماگران به نظام و انقلاب اسلامی داشت اما متأسفانه امروزه ما کمتر هنرمندی را در جامعه مان پیدا می کنیم که دلشوره اش ترویج اهداف و آرمان ها انقلاب اسلامی باشد!

کاسبی در ادامه این گفتگو تأکید کرد: کم کاری ها و ندانم کاری های متعدد در همه این سال ها باعث شده تا ما از تربیت نسل هنرمند متعهد انقلابی غافل شویم. متأسفانه سال ها است ما برای آموزش و تربیت نسل جدید سینمایی که بتوانند همانند شمقدری ها، ملاقلی پور ها، حاتمی کیا ها، شورجه ها و... هم سواد و دانش سینمایی داشته باشند و هم عشق و ارادت خالصانه به انقلاب اسلامی در وجودشان موج بزند تلاشی نکرده ایم و همین اتفاق باعث شده تا سمت و سوی سینمای کشور به طرف غربی ها گرایش پیدا کند.

بازیگر فیلم سینمایی «مریم مقدس (س)» در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم جشنواره فیلم فجر با همت و تلاش همه هنرمندان، سینماگران و مدیران بتواند به زیبندگی نام و عنوانش دست پیدا کند و ما بتوانیم شاهد تولیدات و پخش آثار سینمایی متناسب با اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در این رویداد مهم سینمایی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.