سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

وقتی در رسانه ملی مسائل خاله زنکی سلبریتی‌ها جای وضع معیشتی مردم را می‌گیرد + فیلم

رسانه ملی و ابزار سلطه‌ی فرهنگی دشمن

سینماپرس: به نظر می رسد اگر چنین روندی در صدا و سیما که با توجیه کمبود بودجه و یاری رساندن به دولت صورت می‌گیرد ادامه پیدا کند در آینده شاهد شکاف بیشتر مردم با رسانه ای باشیم که وظیفه اصلی اش نمایش مشکلات مردم و فراهم آوردن شرایط حل آن است.

به گزارش سینماپرس، در هفته های اخیر تجمعات مختلفی در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد مسئولین نسبت به آن در شهرهای مختلف برگزار شد. این اعتراض ها با بی تفاوتی مسئولین و رسانه ملی مواجه شد.

 در روزهای اخیر شاهدیم که عده ای که به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به کشور و تخریب اموال عمومی بودند، توانستند سوار موج اعتراض مردم شده و مساله اقتصادی مردم کشور را به حاشیه ببرند. مدیران صدا و سیما باید پاسخگو باشند که چرا به جای نمایش مشکلات مردم و مطالبه از مسئولین اجرایی کشور برای پاسخگویی به دلایل بی تفاوتی نسبت به مشکلات مردم، زمینه را برای موج سواری رسانه های معاند فراهم کرده اند.

صدا و سیما به عنوان رسانه ای که وظیفه اصلی آن پرداختن به مشکلات مردم و ارائه راه حلی برای مسائل معیشتی آن هاست با عملکرد ضعیف در سال های اخیر فاصله بسیاری از مردم گرفته و بخش زیادی از مردم نمی توانند در رسانه ای که با پول آن ها مدیریت می شود، امیدی به حل مشکلاتشان داشته باشند. مشکلاتی از قبیل فقر، فساد و تبعیضی که مردم با آن روبرو هستند باید قبل از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، در رسانه ای که متعلق به خودشان است منتشر شود اما انگار صدا و سیما قصدش سرگرم کردن مردم با استفاده از مسائل زرد زندگی هنرمندان است.

در سال های اخیر با رشد قارچی برنامه های گفت و گو محور و حضور تکراری سلبریتی ها، صدا و سیما سعی کرده است تا علاوه بر پر کردن آنتن شبکه های مختلف، بخش زیادی از هزینه های سازمانی را با استفاده از تبلیغات مستقیم به دست آورد. البته در بین برنامه های رسانه ملی برنامه هایی همچون «پایش»، «ثریا» و «جهان آرا» نیز وجود دارد که سعی در آشنایی مسئولین و مواجهه مستقیم آن ها با مشکلات معیشتی مردم داشته و دارند اما متاسفانه بارها به دلیل انتقاد از مسئولین اجرایی کشور با فشار آن ها برنامه هایشان دچار اختلال شد و حتی در مقطعی از کنداکتور پخش خارج گردید.

چیزی که در بین تبلیغ کالاهای مختلف و حضور همیشگی سلبریتی ها گم می شود، مسائل معیشتی مردم است.

به نظر می رسد اگر چنین روندی در صدا و سیما که با توجیه کمبود بودجه و یاری رساندن به دولت صورت می‌گیرد ادامه پیدا کند در آینده شاهد شکاف بیشتر مردم با رسانه ای باشیم که وظیفه اصلی اش نمایش مشکلات مردم و فراهم آوردن شرایط حل آن است.  

*فردا نیوز

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.