سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

نگاهی به آمارهای باکس آفیس هفته گذشته

« جومانجی » - « جنگ ستارگان »

سینماپرس: گرچه برخی پیش بینی ها فیلم تخیلی «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» را برنده فروش گیشه در هفته گذشته می پنداشتند، این فیلم در رقابت با قسمت هشتم مجموعه «جنگ ستارگان» موفق نبوده و نتوانست صدرنشین گیشه امریکا در آستانه سال نو میلادی باشد.

به گزارش سینماپرس، فروش روز جمعه «آخرین جدای» که در بیش از ۴۲۰۰ سالن سینما روی پرده است حدود ۱۹ میلیون دلار برآورد شده و «جومانجی» با نمایش در بیش از ۳۷۰۰ سالن سینما به فروشی برابر با ۱۷.۸ میلیون دلار دست یافته است. «جنگ ستارگان ۸» به کارگردانی رایان جانسون در سومین هفته اکرانش شاهد افت ۲۳ درصدی فروش بلیت‌هایش بوده است. این در حالی است که «جنگ ستارگان ۷» که سال ۲۰۱۵ با عنوان «نیرو برمی‌خیزد» روی پرده رفت پس از سه هفته اکران در گیشه امریکای شمالی دچار افت ۳۰ درصدی شد. فروش دنباله فرعی «یک نفر سرکش» هم افت ۲۰ درصدی را پشت سر گذاشت.

فروش داخلی «آخرین جدای» تا پایان تعطیلات چهار روزه کریسمس به بیش از ۵۳۵ میلیون دلار رسید. به این ترتیب، فیلم هشتم «جنگ ستارگان» موفق شد فیلم ۲۰۰۸ «شوالیه تاریکی» را پشت سر بگذارد و ششمین فیلم پرفروش تاریخ گیشه امریکا شود. «انتقامجویان» با ۶۲۳ میلیون دلار فروش داخلی همچنان یک پله بالاتر از «آخرین جدای» قرار دارد. این رکورد جدید همچنین باعث شد «آخرین جدای» از بازسازی «دیو و دلبر» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۱۷ پیشی بگیرد و این رکورد را به نام خودش ثبت کند.

فیلم جدید «جومانجی» که از ۲۰ دسامبر روی پرده رفته، در حال حاضر خطرناک‌ترین رقیب «جنگ ستارگان» به شمار می‌رود. تا پایان سال ۲۰۱۷، فروش داخلی «جومانجی» احتمالا از مرز ۱۸۷ میلیون دلار عبور خواهد کرد. دنباله فیلم پرفروش ۱۹۹۵ با استقبال اغلب منتقدان نیز روبه‌رو شده و امتیاز ۷۰ درصد را در سایت نظرسنجی راتن تومیتوز کسب کرده است. اگرچه از نگاه منتقد ورایتی، این دنباله فیلم چندان جالبی از آب در نیامده است. دواین جانسون، کوین هارت و جک بلک ستاره‌های این دنباله جدید هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.