چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

سینماگران؛ بحران اقتصادی و سوء استفاده دشمن/۱

توکلی: طی ۵ سال اخیر بحران شدید اقتصادی همه جامعه و از جمله هنرمندان و سینماگران را تحت فشار قرار داد/ رسانه ملی منعکس کننده مطالبات مردمی باشد

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی نسبت به بحران و مشکلات واقعی اقتصادی و بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی حوادث و سوء استفاده دشمنان نظام شده است گفت: متأسفانه طی ۵ سال اخیر بحران شدید اقتصادی همه جامعه و از جمله هنرمندان و سینماگران را تحت فشار قرار داده به نحوی که همه مردم در این ۵ سال نگران گذران زندگی روزانه شان بوده و هستند و فقر و فشار شدید مالی بیش از هر زمان دیگری در زندگی اشخاص خودنمایی می کند.

بازیگر فیلم سینمایی «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینماگران و هنرمندان هم از عموم مردم جامعه منفک و مجزا نیستند؛ آن ها هم همین دردهایی که سایر مردم تحمل می کنند را می بینند و می چشند و درک می کنند. متأسفانه سیاست گذاری های غلط اقتصادی، بانک سالاری و... اثرات منفی و نامطلوب خود را روی جامعه گذاشته و منجر به اعتراضات مردمی در جای جای کشور شده است که متأسفانه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هم از این وضعیت سوء استفاده کرده و می خواهند از اعتراض های برحق و مطالبات برحق مردمی به نفع خود بهره برداری و سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: شاید یکی از علل اصلی این اتفاق و سوء استفاده دشمنان این باشد که صدا و سیما که عنوان رسانه ملی دارد در راستای انعکاس مطالبات مردمی گام اساسی و جدی برنداشته و مردم از طریق شبکه ها معاند و بیگانه پیگیر اخبار هستند. این اتفاق بسیار بد است که شبکه «بی بی سی» به نفع جریان خود منعکس کننده اخبار مطالبات مردمی باشد و مردم اخبار را از این شبکه و شبکه هایی نظیر آن پیگیری کنند و به صدا و سیما و رسانه ملی مراجعه نکنند.

توکلی سپس با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید منعکس کننده مطالبات مردمی باشد تصریح کرد: همه صاحب نظران و کارشناسان رسانه قطعاً معتقد هستند که گرایش مردم به سمت شبکه های معاند با نظام اصلاً به صلاح نیست و این وظیفه رسانه ملی است که بدون جانبداری از هیچ شخص، نهاد و ارگانی انعکاس دهنده اعتراضات و مطالبات برحق مردمی باشد که از فشار شدید اقتصادی در رنج هستند و دیگر نمی توانند این فشارها را تحمل کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: جامعه باید اطلاعات خود را تنها از صدا و سیما بگیرد اما متأسفانه افرادی که به جریان های قدرت در کشور متصل هستند نمی خواهند صدا و سیما پرقدرت باشد و رابطه سالمی با مردم داشته باشد و به همین علت جلوی صدا و سیما را برای انعکاس بسیاری از اخبار و اتفاقات روز می گیرند. کم کاری در رسانه ملی امروزه باعث به وجود آمدن بحران در جامعه شده و به طور یقین اگر مردم به رسانه ملی اعتماد داشتند و صدا و سیما منعکس کننده خواسته های آن ها بود هرگز شبکه های معاند و بیگانه نمی توانستند مردم را به آشوب های خیابانی ترغیب کنند.

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با سینما و نقش این رسانه در انعکاس رویدادهای روز کشور اظهار داشت: بنده معتقدم سینما در حوزه سیاست نمی تواند جریان ساز باشد. متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روی سینما فشار زیادی وارد شد و برخی افراد خواستند سینما را سیاسی کنند و همین اتفاق آسیب جدی به سینما وارد ساخت و باعث سرگردانی بخش اعظمی از اهالی سینما و سینماگران شد چرا که اصولاً امروزه ما شاهد آن هستیم که افرادی که در سینما کار می کنند حضور جدی در جریان ها و باندهای سیاسی و جناحی دارند و یا بالعکس اصلاً سیاسی کار نیستند.

توکلی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: در هر صورت امیدوارم مسئولان صدای اعتراض برحق مردم را که زیر بار فشار زندگی له شده اند به خوبی بشنوند و تدبیری برای رفع معضلات و مشکلات شدید اقتصادی در کشور داشته باشند؛ مسئولان باید آگاه باشند که تکلیف مردم معترض از فتنه گران و آشوب طلبان جدا است و هرگز نباید این دو قشر را در یک دسته جای داد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.