چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

معرفی هیئت داوران جشنواره عمار

پوستر هشتمین جشنواره عمار

سینماپرس: روز جمعه ۱۵ دی ماه، مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی هیئت داوران بخش‌های «مستند»، «داستانی» و «انیمیشن» را اعلام کرد.

اسامی این داوران به شرح زیر است:

مستند - نقد درون گفتمانی

مهدی نصیری

نصیری تحصیل دروس حوزوی را از سال ۱۳۵۴ در حوزه علمیه دامغان نزد پدر آغاز کرد. او سال ۱۳۵۸ برای ادامه تحصیل عازم حوزه علمیه قم شد و تا سال ۱۳۶۶ دروس سطح حوزه را ادامه داد. وی در سال ۱۳۶۵ همکاری با موسسه مطبوعاتی کیهان را در قم آغاز و یک سال بعد برای ادامه همکاری به تهران رفت و به عنوان دبیر سرویس مقالات روزنامه کیهان کار مطبوعاتی را ادامه داد.

نصیری همچنین انتشار ماهنامه سیاحت غرب برای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در قم را در کارنامه مطبوعاتی خود دارد که تاکنون ۸۵ شماره آن منتشر شده است. مدیریت مسئول انتشارات کتاب صبح که عمدتاً به انتشار آثاری در زمینه غرب شناسی می‌پردازد نیز با مهدی وی است. صاحب امتیازی و مدیریت مسئول فصلنامه سمات تازه‌ترین فعالیت مطبوعاتی وی است.

او علاوه بر نگارش ده‌ها مقاله و گفتگوی مطبوعاتی، چهار کتاب با عنوانهای «اسلام و تجدد»، «فلسفه از منظر قران و عترت»، «جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام» و «آوینی و مدرنیته» تالیف و منتشر کرده است. نصیری داوری ادوار قبل جشنواره عمار را هم در کارنامه دارد.

علیرضا قزوه

علیرضا قزوه در سال ۱۳۴۲ در گرمسار به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش به پایان رساند و از سال ۱۳۶۴ به سمت ادبیات عرب گرایش پیدا کرد و رساله فوق لیسانس خود را در زمینه ادبیات و شعر معاصر تاجیکستان ارائه داد که در سال ۱۳۷۷ به عنوان رایزن فرهنگی تاجیکستان انتخاب شد.

او یکی از ارکان موج سوم شعر انقلاب و دفاع مقدس شمرده می‌شود و تا کنون از وی چه در قالب شعر سپید و چه در قالب غزل، اشعار بسیاری منتشر شده است. قزوه با مجموعه «مولا ویلا نداشت» (زمستان ۶۶) به عنوان شاعری متعهد شناخته شد و در نویسندگی و تالیف نیز دستی توانا دارد.

از وی اشعار فراوانی در زمینه  جنگ، دفاع مقدس و فلسطین در مطبوعات به چاپ رسیده است و به همین خاطر به وی لقب شاعر اعتراض داده‌اند.

حمید رسایی

متود ۱۳۴۷ تهران است. رسایی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را به صورت عام و فراگیر از سال ۱۳۷۴ با تالیف اولین کتاب سیاسی خود با عنوان "روحانیت و سلامت انتخابات" آغاز کرد. وی در طول هشت سال گذشته با دعوت مجامع مختلف مردمی و نهادهای انقلابی و دانشگاهی در بیش از ۲۵۰ جلسه سخنرانی، میزگرد و مناظره شرکت داشته که بخش عمده آن به موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روز اختصاص داشته است. نمایندگی مردم تهران در دوره هشتم و دوره نهم مجلس شورای اسلامی از جمله فعالیتهای سیاسی اوست. رسایی مدیر مسئولی و صاحب امتیازی هفته نامه ۹ دی را نیز برعهده دارد.

منصور نظری

منصور نظری شاعر جوان، عدالتخواه، متعهد کشور است. وی اخیراً به‌خاطر مبارزه با برخی مفاسد در قوه قضاییه، بیشتر شناخته شد.

محمدصادق شهبازی

محمد صادق شهبازی پژوهشگر، محقق، کارشناس حوزه عدالت و محقق اندیشه امام(ره) و دبیر اسبق جنبش عدالت‌خواه دانشجویی است. کتاب‌های«تشکل دهه پیشرفت» و «انتظار انقلابی یا انحرافی؟ » از تألیفات این فعال دانشجویی دهه ۸۰ در دانشگاه تهران است. وی همچنین مدیر کانال «جمهوری» در شبکه های اجتماعی است.

مستند - مدافعان حرم

رحیم مخدومی

در سال ۱۳۴۵ در ورامین متولد شده و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس در رشته علوم تربیتی سپری کرد و فعالیت شغلی خود را در کسوت معلمی ادامه داد.   وی در عین حال با بسیج، سپاه، جهاد سازندگی و سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشته است. از آثار او، کتاب جنگ پابرهنه کتاب منتخب دفاع مقدس، نرگس، مالک خیبر و پروانه‌های عرصه خبر کتابهای برگزیده جشنواره کتاب معلم است. مدیریت موسسه «رسول آفتاب» و برگزاری جشنواره «رسول آفتاب» نیز از سوابق است. مخدومی داوری ادوار قبلی جشنواره عمار را برعهده داشته است.

علی‌محمد مؤدب

علی‌محمد مودب به سال ۱۳۵۵ در روستای تقی‌آباد از توابع تربت جام زاده شد. وی کارشناسی ارشد پیوسته خود را در رشته الهیات از دانشگاه امام صادق اخذ کرده‌است. عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد او یاد مرگ در قرآن و بیان امیرالمؤمنین (ع) و پی‌جویی آن در ادب فارسی (بررسی موردی سعدی) بوده است.

او به مدت دو سال (۱۳۸۴-۱۳۸۶) مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران بوده است. عاشقانه‌های پسر نوح و مرده‌های حرفه‌ای از جمله مجموعه‌های شعری اوست. آثار مودب غالباً در حوزه شعر سپید، نیمایی و کلاسیک دسته‌بندی می‌شوند. او برنده یا نامزد جوایز مختلف ادبی از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی بوده است.

محسن یزدی

متولد ۱۳۵۹ است. از سال ۱۳۷۹ در حوزه رسانه و تولید فیلم مستند مشغول به فعالیت بوده است. وی در رسانه‌های مختلف فعالیت‌ داشته که آخرین‌ آن‌ها مدیرکلی سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس است.

همچنین فعالیت‌های وی در حوزه مستند عبارت است از مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری، کارگردانی مستند «مجابی‌ها»، کارگردانی مستند زندگی جانبازان جنگ تحمیلی، تولید مجموعه شهدای دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، کارگردانی مستند «مسافر ایران»، کارگردانی مستند «گزارش یک جنگ»، تولید مستند «پایان فرعون» پیرامون انقلاب مصر و تهیه کنندگی مستندهای متعددی را برعهده داشته است.

یزدی در سومین جشنواره عمار با مستند «۹۹ درصد» درباره جنبش وال استریت، به عنوان یکی از برگزیدگان انتخاب شد. وی هم اکنون، مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری و دبیر مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب است.

احمدرضا بیضایی

دکتر احمدرضا بیضایی سرپرست مدیریت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است. وی دارای دکتری تخصصی علوم تشریحی دامپزشکی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است و سابقه تدریس در دانشگاه‌های زنجان و تبریز را دارد. وی پیشتر سرپرست مرکز ترکمنچای و واحد خامنه بوده و برادر «شهید محمودرضا بیضایی» شهید مدافع حرم است. او علاوه بر سوابق و فعالیتهای فرهنگی، به صورت ویژه روی اندیشه‌های شهید آوینی پژوهش کرده است. بیضایی در دهه هشتاد، مدیر وبلاگ «آقا مهدی» درباره شهید مهدی باکری بود.

مستند - اقتصاد مقاومتی و ملت قهرمان

حسن سبحانی

متولد ۱۳۳۲ دامغان است. سبحانی از بهمن سال ۵۳ در حالی تحصیلات دانشگاهی اش را آغاز کرد که در کنار آن به معلمی در دبیرستانهای دامغان می‌پرداخت و همزمان به فعالیتهایی در مقابل رژیم مشغول بود که باعث گردید بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب به عضویت کمیته انقلاب دامغان درآید.

وی بعد از فراغت از دوره کارشناسی در خرداد ۵۸، در انتخابات شورای شهر به رای مردم دست یافت و در نهایت به ریاست شورای شهر برگزیده شد. سبحانی پس از این به ادامه تحصیلات دانشگاهی، تدریس دانشگاهی و فعالیت علمی پرداخت و همزمان در تمام دوره سی و چند ساله پس از پیروزی انقلاب دارای مسئولیت‌های سیاسی، علمی، اجرائی و پژوهشی در کشور بوده‌است. وی نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی بوده و به عنوان فعالترین نماینده مجالس پس از انقلاب شناخته می‌شود.

محمدرضا نقدی

سردار محمدرضا نقدی متولد ۱۳۴۰، تهران، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. از سمتهای پیشین او می‌توان به ریاست سازمان بسیج مستضعفین، ریاست سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، عضویت در جهاد سازندگی، مسئولیت فرهنگی سپاه گیلان، معاونت اطلاعات قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع)، ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرماندهی دانشکده امام علی سپاه و مسئولیت پشتیبانی از مردم بوسنی و هرزگوین در جنگ بوسنی اشاره کرد. وی همچنین از سال ۷۹ تا ۸۸ بمدت ۹ سال معاونت آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده داشت. نقدی، از کارشناسان «اقتصاد مقاومتی»  در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

میلاد عرفان پور

متولد بهمن ۱۳۶۷ شیراز است. شاعری را از نوجوانی آغاز کرد. نخستین کتاب خود را با عنوان «از شرم برادرم» در قالب رباعی منتشر کرد. او در سه مجموعه شعر بعدی خود نیز سرودن در همین قالب را ادامه داد: دو اثر «پاییز بهاری‌ست که عاشق شده است» و «پادشهر» را او در سال ۱۳۸۸ و جشن فراموشی‌ها در سال ۱۳۸۹ روانه بازار کتاب کرد.

میلاد در رشته «سیاست‌گذاری فرهنگ و ارتباطات»  تحصیل کرده است و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد از همین دانشگاه است. موضوع پایان‌نامه او تحلیل گفتمان انتقاد اجتماعی در شعر شاعران انقلاب اسلامی بوده است. عرفان‌پور در سال ۱۳۹۴، مجموعه شعر تازه‌ای منتشر کرد که آخر مجلس نام داشت. مدیریت دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، همچنین دبیر و داور در برخی جشنواره‌های شعر بوده است.

مرتضی فیروزآبادی

مرتضی فیروزآبادی، کارشناس ارشد سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی و رئیس کانون های تفکر ایران (ایتان) است. دبیری جنبش عدالتخواه نیز از دیگر فعالیت وی قبل از این بوده است. فیروزآبادی داوری ادوار جشنواره عمار را هم در کارنامه دارد.

مستند - جبهه فرهنگی و سبک زندگی

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان

فارغ التحصیل کارشناسی عمران دانشگاه شریف، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه قم، فارغ التحصیل حوزه علمیه قم، استاد دانشگاه امیرکبیر و شریف و علم و صنعت، استاد دروس متفاوت حوزوی، قاری برجسته قرآن، مدیر و موسس مدرسه علمیه مشکات، مسئول قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام و... است. ارتباط خاص حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان با نسل جدید، نام او را در سال های اخیر زبانزد محافل مذهبی کرده است.

حسین یکتا

متولد ۱۳۴۶ قم و جانباز دوران دفاع مقدس است و در حال حاضر نیز به عنوان راوی در یادواره ها و محافل شهدا فعالیت می کند. مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص)، مسئولیت تفحص شهدا و تشییع شهدا در شهرها، دبیری ستاد مرکزی راهیان نور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله سوابق و فعالیتهای او است. حسین یکتا همراه با بیژن نوباوه برنامه‎ی «ماه نشان» ویژه‎ی ماه مبارک رمضان ۱۳۹۵ در شبکه‎ی افق را اجرا می‎کردند. یکتا که مدیرعاملی بنیاد کرامت امام رضا علیه الاسلام را برعهده دارد، پس از زلزله کرمانشاه حضور پررنگی در خدمات رسانی و کمک به مردم زلزله زده داشت.

سید احمد عبودتیان

سید احمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیاء (ع) است که در گذشته، مدتی فرماندار شهرستان تفت بود. مسئولیت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی از دیگر فعالیت‌های او است.

محمد سرشار

متولد ۱۳۶۰، دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی گرایش سیاست گذاری فرهنگی است و مسئولیت‌های اجرایی عضو شورای نشر سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگسرای دانشجو، مدیرعامل کانون اندیشه جوان، مشاور مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، رئیس حوزه هنری استان تهران و حوزه هنری کودک و نوجوان را برعهده داشته است. وی هم اکنون مدیر شبکه کودک است.

حجت الاسلام محمدمسلم وافی

حجت‌الاسلام محمد مسلم وافی کارشناس رادیو معارف، طلبه، ۳۶ ساله است. در قم زندگی می‌کند. وافی که با ۱۲ فرزند از پرتعدادترین خانواده های ایرانی است، سوژه مستند ۱۲ نفر و به رنگ زندگی هم بوده است.

مستند - جنگ نرم و بیداری اسلامی و جهانی

رضا برجی

رضا برجی متولد اسفند ۱۳۴۳ همدان است. از نوزده سالگی عکاسی را در جبهه‌ها آغاز کرد و ابتدا برای واحد تبلیغاتی لشکر سیدالشهدا عکاسی می‌کرد. از اواخر سال ۱۳۶۵ به گروه «روایت فتح» پیوست. در فاو برای اولین بار شیمیایی شد و اکنون جانباز ۴۵ درصد است.

درباره رضا برجی می‌گویند، اکنون رکورددار حضور در ۱۴ جنگ بین المللی است. جنگ های ایران و عراق، افغانستان، تاجیکستان، کشمیر، هند و پاکستان، قره باغ، چچن، بوسنی، کوزوو، لبنان، سومالی، سودان، غزه و جنگهای خلیج فارس از جنگ هایی هستند که وی با قاب دوربین به ثبت آنها پرداخته است.

فواد ایزدی

متولد ۱۳۴۸ تهران، عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان(پیوسته) و دانشکده حقوق و علوم سیاسی(وابسته) دانشگاه تهران است. وی دکترای خود را در رشته ارتباطات جمعی از دانشگاه ایالتی لوئیزیانای آمریکا اخذ کرده است. ایزدی علاوه بر نگارش مقالات علمی و پژوهشی متعدد، کتابهایی را هم در حوزه مسائل سیاسی و بین المللی به رشته تحریر درآورده است که از آن جمله می‌توان به «دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران» و «منبع شناسی تروریسم و صلح» اشاره کرد. وی در چهارمین جشنواره عمار نیز از اعضای هیئت داوران بوده است.

نبیل حموده

نبیل حموده کارشناس عرب مسائل سیاسی، روزنامه نگاری تونسی و از مدیران رسانه های فعال جهان اسلام است. او مدیریت داخلی و تامین برنامه دفتر تهران شبکه المنار لبنان را برعهده دارد.

سیدسلیم غفوری

متولد ۱۳۵۲ رشت، از سال ۹۱ مدیر شبکه مستند است. مدیریت اجرایی مرکز فرهنگی میثاق، دبیری اتحادیه بین المللی امت واحده و عضویت در شورای مستند مرکز مستند سوره حوزه هنری را در کارنامه اجرایی خود دارد.

سیدسلیم غفوری در کسوت کارگردان آثاری از جمله  عراق سرزمین جنگها، آخرین فرزندان سومالی، کشمیر بهشت فراموش شده را تولید کرده و آثار نسیم حیات، جنگ پنهان، پارسیان زنگبار، آسیایی های به غزه می روند، کاروان آزادی، مرزبانان، قیام صحرا، اسرار زندان ابوسلیم، نیمه‌ی خاموش، خواب‌های سیاه و ...از جمله تولیدات او در عرصه تهیه کنندگی بوده است.

از دیگر فعالیت های وی فعالیت جذب، آموزش و سازماندهی جوانان مستعد در راستای تشکیل گروههای متعدد مستندساز؛ برنامه‌ریزی و مدیریت کاروان آسیایی شکست حصر غزه؛ برنامه‌ریزی و مدیریت کاروان زائران صلح سوریه با حضور هنرمندان کشورمان در سوریه؛ برنامه‌ریزی، هماهنگی و اعزام گروههای مختلف مستندساز به نقاط بحرانی منطقه و جهان اسلام، است. وی هم اکنون مدیر مرکز مستند سوره است.

سهیل اسعد

«سهیل اسعد» مبلغ مشهور آرژانتینی است که تاکنون بیش از ۲۰ مرکز اسلامی را در کشورهای حوزه آمریکای لاتین تأسیس کرده است.

«سهیل اسعد» از طلاب فعال حوزه علمیه در آرژانتین و از پدر و مادری لبنانی‌الاصل متولد شده است. او تا جوانی در آرژانتین بزرگ شده و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران شده و اینک بیش از یک دهه است که بخشی از سال را در ایران زندگی می‌کند. او شش ماه از سال در قم تحصیل می‌کند و شش ماه دیگر را در ۲۵ کشور دنیا فعالیت فرهنگی دارد.

تخصص «اسعد» فلسفه و عرفان اسلامی است و در موضوعاتی چون نظام سیاسی اسلام، اندیشه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و ... هم برای طلاب خارجی تدریس می‌کند. با زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیولی آشناست؛ از این رو، برنامه‌ای هم در شبکه تازه‌تأسیس هیسپان ‌تی‌وی دارد که با همراهی حجت‌الاسلام عبدالکریم پاز اجرا می‌شود.

مستند - تاریخ معاصر

قاسم تبریزی

محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر، عضو شورای پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و عضو شورای فصلنامه مطالعات تاریخی و پژوهشگر تاریخ معاصر به‌شمار می‌رود که مقاله‌های بسیاری در این حوزه دارد.

برخی از آثار قاسم تبریزی شامل، مقاله‌های «صاحب‌نظری که درد دین داشت»، «مطهری و تبیین اندیشه اسلامی» و پژوهش‌هایی در حوزه نهضت جنگل، استعمار انگلیس و تاریخ انقلاب اسلامی است.

هوشنگ توکلی

متولد ۱۳۲۷ تهران، بازیگر سینما و تلوزیون است. وی از سال ۱۳۴۶ بازی در تئاتر را شروع کرد و از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم «خانه ابری» وارد عرصه سینما شد.

از آثار توکلی می‌توان به بازی در فیلم‌هایی چون «قفس طلایی»، «پرنده باز»، «دلخون»، «زادبوم» و «نفوذی» اشاره کرد. وی مدیریت اداره هنرهای دراماتیک را نیز در کارنامه خود دارد.

بیژن پیروز

 بیژن پیروز، کارشناسی اقتصاد نظری آ ارشد مطالعات منطقه ای و دکتری تخصصی روابط بین الملل دانشگاه تهران است. عضو هیات علمی دانشگاه تهران علاوه بر راهنمایی و مشاوره پایان نامه های دانشجویی و انتشار چندین مقاله، معاونت پژوهشی گروه روابط بین الملل، مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، سرپرستی مرکز مطالعات عالی بین المللی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را هم در کارنامه دارد.

عباس سلیمی نمین

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، مدیر مسئول سابق کیهان هوایی به مدت ۱۳ سال بوده است. وی پژوهشگر برجسته تاریخ انقلاب اسلامی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران است. سلیمی نمین نویسنده بیش از ۳۰۰ بولتن در نقد و بررسی کتاب‌های منتشرشده درباره تاریخ ایران می‌باشد. او بیش از ۱۳ سال مدیرمسئول نشریات کیهان هوایی و روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز بود. از سلیمی نمین بیش از ۱۰ جلد کتاب در موضوع تاریخ انقلاب اسلامی منتشر شده است.

محمدحسن روزی طلب

محمدحسن روزی‌طلب، متولد ۱۳۶۲، عضو هیات موسس و سردبیری پایگاه اطلاع‌رسانی رجانیوز است. وی عضویت در کمیسیون رسانه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دبیر تحریریه نشریه برداشت اول (۱۳۸۵-۱۳۸۸)، مشاور استاندار فارس (۱۳۸۶-۱۳۸۸)، دبیر سیاسی روزنامه ایران (۱۳۸۷-۱۳۸۸) و عضو شورای سردبیری روزنامه ایران و سردبیر ویژه نامه های رمز عبور ۱-۵ (۱۳۸۹-۱۳۹۰) را نیز تجربه کرده است. روزی‌طلب سردبیر چند ویژه‌نامه تاریخی از جمله «۳۰ سال پس از جراحی بزرگ (روزنامه جوان) »، «میوه ممنوعه (هفته‌نامه ۹ دی) » و… و نویسنده کتاب‌های «تکیه‌گاه بررسی نقش آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری»، «تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان (با همکاری امیرحسین ثابتی) » و «ترکیب التقاط و ترور بررسی عملکرد و اسناد گروه فرقان» نیز می‌باشد.

داستانی

شهریار بحرانی

متولد ۱۳۳۰ تهران و فارغ التحصیل انیمیشن از مدرسه سینمایی لندن است. وی فعالیت هنری خود را با گروه تلویزیونی «سپاه» آغاز کرد و سال ۱۳۶۸ به عنوان یکی از مؤسسین، دفتر سینمایی «مهاب فیلم» را راه اندازی کرد. او در کارنامه خود دریافت نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را در سال ۱۳۹۳ دارد. «حمله به اچ ۳»، «مریم مقدس»، «ملک سلیمان» و... از جمله فیلم‌های اوست.

ابراهیم فیاض

ابراهیم فیاض، متولد ۱۳۴۲، استادیار گروه انسان‌شناسی دانشکده جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است. وی دکترای خود را در رشته فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرده و در کارنامه خود، آثاری نظیر «ایران آینده به سوی الگویی مردم‌شناختی برای ابرقدرتی ایران»، «تعامل دین، فرهنگ و ارتباطات: نگاهی مردم‌شناختی»، «تولید علم و علوم انسانی»، «جامعه‌شناسی معرفتی ادبیات و ارتباطات» و «مردم‌شناسی دینی توسعه در ایران» را به ثبت رسانده است.

حسن عباسی

متولد ۱۳۴۵ ازنا(لرستان) و دانش‌آموخته علوم استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه است. از فعالیت‌های او می‌توان به برگزاری دوره های مختلف «غرب‌شناسی فلسفی، فرهنگی و استراتژیک»، کلاس‌های دکترینال جامع و همچنین دوره‌های «کلبه کرامت» اشاره کرد. وی تا به حال بیش از ۱۴۰ کنفرانس علمی در داخل و خارج کشور برگزار کرده و متجاوز از ۳۱ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف علوم استراتژیک به رشته تحریر در آورده است. وی در حال حاضر، رئیس مرکز «بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ایران» است. عباسی از اعضای هیئت داوران ادوار جشنواره عمار بوده است.

مجید شاه حسینی

متولد ۱۳۴۶ تهران است. تحصیلات او دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. وی علاوه بر فعالیتهای هنری، تالیف کتابهایی مانند رد پای زن اسطوره‌ای در سینما، سینما و صهیونیسم، آخر الزمان و سینما، مدیریت میلیتاریستی هالیوود  آمریکا، آغاز یک پایان، مدیریت گروه تلویزیونی جانباز، مدیریت گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه اول سیما، مدیر عاملی بنیاد سینمایی فارابی، دبیری دوره های ۲۶ و ۲۷ جشنواره فیلم فجر، عضویت شورای تامین برنامه خارجی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مدیر هیات سینمای ایران در فستیوال فیلم کن و... را در کارنامه خود دارد.

سعید مستغاثی

روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی است. وی از ابتدای سال ۱۳۸۷ به ریاست انجمن منتقدان سینمای ایران برگزیده شد. او کار تحقیقاتی و نوشتاری را از سال ۱۳۶۷ با انتشارات سروش و کتاب «تقویم تاریخ انقلاب اسلامی» آغاز کرد و از اوایل دهه ۷۰ بوسیله همکاری با بنیاد سینمایی فارابی و فصلنامه این بنیاد وارد مطبوعات سینمایی شد و از آن پس در نشریات مختلف قلم زد.

مستغاثی از آغاز تأسیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در سال ۱۳۷۴، عضو آن بود و از سال ۱۳۸۶ وارد شورای مرکزی آن شد و در سال ۱۳۸۷ به ریاست این انجمن انتخاب شد.

پویانمایی

محمدحسین نیرومند

محمدحسین نیرومند متولد ۱۳۴۳ مشهد و فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی است. از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به مدیر مسئولی کیهان کاریکاتور، مدیریت گروه جوان طرح و برنامه شبکه دو سیما، دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، سرپرستی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوره هنری مدیر مرکز تولید انیمشن سازمان صدا و سیما (صبا)، عضویت در تحریریه نشریه بین‌المللی کارتون که در آمریکا منتشر می‌شود، داوری دو سالانه بین‌المللی کارتون تهران، ریاست سازمان توسعه سینمایی سوره و... اشاره کرد. وی انتشار کتاب «طنز مصور»، کتاب «کلاه به سرهای ابوغریب» و تألیف ده‌ها مقاله در ارتباط با آموزش کاریکاتور را در کارنامه خود دارد. نیرومند، داوری چهار دوره جشنواره عمار را نیز برعهده داشته است.

مجید قادری

مجید قادری، متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است که از سال ۱۳۵۸ تاکنون در حوزه‌های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت بوده است. وی، فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که از جمله فعالیت‌های فرهنگی و هنری او می‌توان به طراحی عروسکهای دارا و سارا، خلق بیش از ده‌ها پوستر، طرح جلد کتاب و تابلوی نقاشی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس که بسیاری از این آثار در حوزه هنری به چاپ و نشر رسیده است، اشاره کرد.

بخشی از آثار «مجید قادری» در کتاب «ده سال با طراحان انقلاب اسلامی» به صورت مستقل به چاپ رسیده است، همچنین این آثار در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی در معرض دید علاقمندان نیز قرار گرفته است.

هادی محمدیان

هادی محمدیان، کارگردان و نویسنده‌ی انیمیشن است. اولین کار هادی محمدیان، یک کار فانتزی تبلیغاتی (۱۳۸۳) و سرآغاز ورود جدی‌اش به عرصه‌ی انیمیشن کار «پرواز تا بی‌نهایت» است.

هادی محمدیان، عنوان برگزیده دومین دوره‌ جشنواره‌ عمار و جشنواره‌ ایران هزار و چهارصد و چهار برای انیمیشن «پرواز تا بینهایت»، عنوان برگزیده جشنواره‌ی عمار برای انیمیشن «آی‌کیو پانصد و هفتاد» و لوح تقدیر ویژه‌ از سی و سومین دوره‌ی جشنواره‌ فیلم فجر، تقدیر ویژه‌ی نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی رویش و تقدیر ویژه‌ی چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی سینمایی گفتمان انقلاب اسلامی برای انیمیشن «شاهزاده‌ی روم» را در کارنامه دارد. «فیلشاه» جدیدترین انیمیشن سینمایی اوست که به زودی در سینماها اکران می شود.

برگزیدگان این بخش ها در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که ۱۵ دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار ‌می‌شود، اعلام و تقدیر می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.