چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

خبرنگاران و منتقدین دستهای پشت پرده و سیاست های اشتباه سینما را رو کنند

کوروش تهامی

خبرگزاری میزان: بازیگر سریال "زیر تیغ" گفت: متاسفانه جشنواره فیلم فجر تنها دو ماه تب و تاب دارد و بعد از آن همه چیز فراموش می شود و هیچ تلاشی برای رفع مشکلات سال گذشته انجام نمی گیرد.

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مشکلات به وجود آمده در جشنواره فیلم فجر سال گذشته گفت: سال گذشته انتقادات بسیاری به نحوه داوری های جشنواره فیلم فجر شد و اکثر منتقدین و خبرنگاران از اسامی اعلام شده شگفت زده شدند اما آیا کارشناسی درستی بعد از جشنواره صورت گرفت؟ آیا کسی طی یکسال گذشته به آسیب شناسی جشنواره فجر پرداخته است؟.

وی در همین راستا افزود: متاسفانه جشنواره فیلم فجر تنها دو ماه تب و تاب دارد و بعد از آن همه چیز فراموش می شود و هیچ تلاشی برای رفع مشکلات سال گذشته انجام نمی گیرد. فجر متاسفانه نگاه بلند مدت نداشته و مقطعی برگزار می شود و هر ساله تمام برنامه‌شان تغییر پیدا می کند.

بازیگر سریال زیر تیغ با تاکید بر تاثیر بیشتر خبرنگاران در نقد جشنواره ادامه داد: اعتقاد دارم که خبرنگاران و منتقدین باید ریزبینانه‌تر و با جسارت بیشتری دستهای پشت پرده و سیاست های اشتباه سینما را رو کنند. باورتان نمی شود یک تصمیم غلط ممکن است تمام زندگی یک هنرمند را نابود کند پس چطور برخی اوقات در جشنواره برخی اتفاقات عجیب می افتد و انتخاب ها همه را متعجب می کند. شاید جایزه فجر برای یک هنرمند بسیاری از اتفاقات و آینده اش را تغییر دهد. تغییری که گاهاً به ناحق از وی گرفته می شود.

وی با اشاره به حضورش در سریال آشوب لزوم پرداخت بیشتر به سریال سازی را یادآوری کرده و خاطرنشان کرد: سریال سازی در ایران نیازمند تغییرات اساسی در بخش ایده و فیلمنامه و محتوا است. در حال حاضر نیازمند داستان هایی هستیم که مردم را درگیر خود کرده و به صندلی میخکوب کند. آثاری در حال حاضر می‌توانند در عرصه تلویزیون موفق شوند که برایشان وقت گذاشته شده و برای تک تک لحظات آنها اندیشه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.