چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

در نخستین جلسه «کارگاه فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان حوزه هنری» عنوان شد؛

سینمای کودک باید سینمای آینده باشد

 کارگاه فیلمنامه‌نویسی کودک و نوجوان حوزه هنری افتتاح شد

سینماپرس: کارگاه فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان حوزه هنری با حضور صادق رضایی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان و چند تن از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در عرصه سینما در سالن کنفرانس سازمان سینمایی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، در این مراسم صادق رضایی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان با تشریح اهمیت سینمای کودک و ضرورت های توجه به آن گفت: بر اساس سند حوزه هنری تمام کارهایی که انجام دادیم در سه بخش می‌تواند بروز داشته باشد که یکی از آنها انقلاب اسلامی است. سینمای کودک سینمای گذشته و حال نیست چون کودک برای آینده تربیت می‌شود.

وی افزود: آن چیزی که سینمای کودک را سینمای کودک می‌کند خود کودک است. همه تعریفی که برای سینمای بزرگسال داریم برای سینمای کودک نیز داریم. نجات سینمای ایران این است که ده تا آدم تاثیرگذار بگویند ۵ سال می‌خواهیم فقط فیلم کودک بسازیم. فیلم کودکی که به درد کودک امروز می‌خورد. اگر چنین فیلم هایی بسازیم مردم صف خواهند کشید و سانس های خالی سینماها و بن بست مخاطب در طول روز نیز نجات پیدا خواهد کرد. سینماها نیز نجات پیدا خواهد کرد.

رضایی تاکید کرد: حوزه هنری کودک و نوجوان در این چند سال اخیر به شروع محتوا پرداخته است و الان به این نتیجه رسیدیم و شورایی تشکیل دادیم که فیلمنامه های کودک و نوجوان را بررسی کنیم و در سه قسمت نیز دست به تولید خواهیم زد.

وی خطاب به نویسندگان حاضر در جلسه گفت: چاره ای جز خواندن و مطالعه نداریم و باید نسبت به مطالعه حوزه کودک و نوجوان حریص بود چرا که طرف مقابل موجودی فوق العاده ظزیف و دوست داشتنی بنام کودک است. امیدوارم که در این زمینه دوستان فیلمنامه نویس به ما کمک کنند.

مدیرحوزه هنری کودک و نوجوان در پایان عنوان کرد: اکر کسی فیلم کودک بسازد و در فیلم آرزو وجود نداشته باشد نشان می‌دهد که کودک را نشاخته است. فیلمنامه برای چاپ آماده نشده بلکه باید فیلمنامه را ساخت. سینمای کودک باید سینمای آینده باشد.

بهنام بهادری مسئول امور سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان در ابتدای این جلسه گفت:  ما قصد داریم دو سه خطی هایی که به این حوزه ارائه می‌شود در حین برگزاری کارگاه به یک سیناپس کوتاه یا سینمایی تبدیل کنیم البته در طی این مسیر از کارشناسان حوزه کودک و نوجوان نیز استفاده می‌کنیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم در این کارگاه از روانشناسان حوزه کودک و نوجوان استفاده کنیم چرا که ما همیشه کودک را از زاویه خودمان می‌بینیم. در حیطه فیلمنامه نویسی باید سعی کنیم از دید کودکان متون را بنویسیم یا چیزی که آنها به آن علاقه مند هستند.

بهادری خاطرنشان کرد: تولید فیلم کوتاه برای ما آسانتر است و می‌توانیم از کارهای کوتاه حمایت کنیم برای تولید سینمایی نیز قرار است آثاری که فکر می‌کنیم مناسب کودک و نوجوان هستند و با افکار حوزه هنری سازگاری دارد مورد حمایت قرار بگیرند.

شایان ذکر است حوزه هنری کودک و نوجوان با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای جوان و متعهد در زمینه فیلمنامه‌نویسی با موضوع کودک و نوجوان، تولید طرح و ایده، تولید فیلم و انتشار مجموعه فیلمنامه اقدام به تشکیل کارگاه فیلمنامه‌نویسی و ایده‌پردازی کودک و نوجوان کرده است. این کارگاه ها در قالب ۱۰ جلسه با حضور اساتید و کارشناسان ادامه می‌یابد و از فیلمنامه‌های برگزیده تولیدی در کارگاه پس از تایید نهایی انتشار مجموعه فیلمنامه در قالب کتاب، تقبل بخشی از هزینه‌های تولید فیلم، معرفی به موسسه سوره سینمایی مهر برای بررسی تولید برای آثار بلند سینمایی، کمک به اکران در برنامه‌های نمایش فیلم و ارسال به جشنواره‌های داخلی و خارجی حمایت می‌ شود. در نهایت به هنرمندانی که دوره کارگاه را به اتمام برسانند، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.