پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

کارگردان مستند «دو برادر»:

گوناگونی اکران و توجه به مخاطب، از کارهای مهم «عمار» است

ستند «دو برادر»

سینماپرس: غدیریان درباره اهمیت جشنواره مردمی عمار گفت: «یکی از کارهای مهم و مفید جشنواره عمار، گوناگونی اکران در محل های متفاوت و اهمیت دادن به مخاطب است بخصوص در فضای مستند که با اکران های خوبی روبرو نیستند.»

به گزارش سینماپرس، محمد سعید غدیریان مستند ساز که با فیلم «دو برادر» در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور دارد درباره هدف از ساخت آن گفت: علاقه من به سوژه های کارکتر محور و قهرمان پرور زیاد است، چون به فضای کلاسیک و اصل سینما نزدیک می شود. از سویی مدل کارکردن در فضای مستند و مقاومت از دیگر دغدغه های مهم من است.

وی افزود: «دو برادر» هم دو قهرمان دارد که یکی در جنگ تحمیلی و دیگری در حمله داعش به مجلس شهید شد.

این مستندساز درباره سخت ترین بخش تولید این مستند اذعان داشت: همزمان با تصویربرداری، چهلم شهید تیموری فرا رسید. خانواده این شهید داغدار بودند و حالشان اصلا خوب نبود، اما ما طبق برنامه ریزی باید این کار را به پایان می رساندیم. خوشبختانه  این خانواده بسیار محترم، صبور، ساده و صادق بودند و با ما همکاری کردند که از همین جا قدردانشان هستم.

 وی درخصوص اهمیت برگزاری جشنواره عمار بیان کرد: یکی از کارهای مهم و مفید جشنواره عمار، گوناگونی اکران در محل های متفاوت و اهمیت دادن به مخاطب است بخصوص در فضای مستند که با اکران های خوبی روبرو نیستند.

 غدیریان درباره قوی تر کردن بخش بین الملل جشنواره عمار عنوان کرد: سوژه هایی داریم که به شدت پتانسیل بین المللی شدن را دارند، اما مسائل بین المللی زبان خاص خودش را می خواهد که باید به آن برسیم. متاسفانه گاهی اوقات درگیر مسائلی می شویم که مثلا یک سری افراد خاص  آثارمان را ببینند. باید حواسمان باشد که این به معنای خارج شدن از حالت مردمی است.

*باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.