پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

«ماهورا» صداگذاری‌های خاص خودش را می‌طلبد

فیلم سینمایی «ماهورا»

سینماپرس: آرش قاسمی ، کارشناس ارشد صدا و صداگذار تولیدات سینمایی درباره آثاری که در جشنواره دارد، گفت: از میان آثاری که صداگذاری‌شان را عهده‌دار بودم دو فیلم «مصادره» و «ماهورا» به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کردند، که صداگذاری «ماهورا» به دلیل داشتن فضاهای ذهنی کمی سخت بود و از فضای تکراری فاصله گرفتیم.

به گزارش سینماپرس، آرش قاسمی که تعداد قابل توجهی فیلم سینمایی را صداگذاری کرده است در این دوره از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم حضور دارد گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر سینمای ایران دو فیلم از میان آثاری که صداگذاری‌شان را بر عهده داشتم وارد جشنواره شده‌اند. فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی حمیدزرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی که فیلمی دفاع مقدسی است و مضمونی دارد که آن زمان را روایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: فیلم سینمایی «ماهورا» به واقع می‌تواند درخشش قابل توجهی در جشنواره داشته باشد. صداگذاری آن نیز برای من بسیار اهمیت داشت و باید دقت فراوانی را به خرج می‌دادم چون ریزه‌کاری‌هایی را باید در نظر می‌گرفتم که اتمسفر کلی فضا را می‌تواند تحت تاثیر خود قرار دهد.

او گفت: یکی از ویژگی‌های این فیلم فضاهای مختلف آن است که صداگذاری‌های خاص خودش را می‌طلبد به طور مثال باید تلاش می‌کردم تا در برخی از صحنه ها فضای ذهنی کاراکتر را منتقل کنم اگر فیلم را ببینید و بعد در موردش صحبت کنیم بهتر می‌توانید منظورم را دریابید. لحظه‌هایی فیلمبرداری زیر آب داریم که آن هم باید صداگذاری ویژه‌ای را انجام می‌دادیم و از فضای تکراری فاصله می‌گرفتیم.

قاسمی در ارتباط با فیلم دیگرش که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است گفت: فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی که این فیلم اولین تجربه کارگردانی او است توانست در جشنواره حضور پیدا کند و نظر هیئت انتخاب را جلب کند. این فیلم کمدی می‌تواند جزو فیلم‌های پربیننده جشنواره باشد و به نظرم یکی از شانس‌های دریافت سیمرغ بخش مردمی خواهد بود.  

وی در ارتباط با برخی از فیلم‌هایی که صداگذاری‌شان را در دست داشت و به جشنواره نرسیدند یا پذیرفته نشدند اظهار داشت: فیلم سینمایی «اولین امضاء برای رعنا» به کارگردانی علی ژکان در جشنواره پذیرفته نشد. و در حال حاضر صداگذاری فیلم سینمایی «یک کیلو بیست و یک گرم» به تهیه‌کنندگی امیر شهاب رضویان و کارگردانی رحیم طوفان را در دست دارم و اواسط کار هستیم.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.