شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

نامزدهای جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا

فیلم بیمار بزرگ

سینماپرس: انجمن های صنفی هالیوود هم نامزدهای این دوره جوایز سالانه خود را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، به سنت هر ساله انجمن های صنفی هالیوود هم جوایزی به برگزیدگان رشته های مخصوص خودشان اهدا می کنند. انجمن صنفی تهیه کنندگان هم جوایزی را به بهترین فیلم و تهیه کننده آنها تقدیم می کنند. در ورژن ۲۰۱۸ این مراسم فیلم های «بیمار بزرگ»، «مرا به نام خودت بخوان»، «برو بیرون»، «اینجانب، تانیا»، «لیدی برد»، «بازی مالی»، «پست»، «شکل آب»، «سه بیلبورد بیرون از ایبینگ، میسوری»، «واندروومن» و «دانکرک» نامزد دریافت جایزه شده اند.

جالب این است که در مراسم امسال فیلم های «فریب»، «پروژه فلوریدا»، «لوگان»، «Mudbound»، «Phantom Thread» و «هنرمند فاجعه» که در بخش های دیگر و در مراسماتی دیگر نامزد جایزه هایی شده بودند توسط رای دهندگان انجمن صنفی کارگردان ها نادیده گرفته شده اند.

در بخش انیمیشن فیلم های «بچه رئیس»، «کوکو»، «من نفرت انگیز ۳»، «فردیناند» و «فیلم بتمن لگویی» نامزد کسب جایزه هستند و در بش مستند سینمایی «تعقیب مرجان»، «شهر اشباح»، «جین»، «جاشوآ: نوجوان در برابر قدرت ویژه»، «گریه هایی از سوریه»، «زمین: یک روز فوق العاده» و «مرد روزنامه» لایق نامزدی دانسته شده اند.

در شاخه تلویزیونی و در زیر مجموعه بهترین سریال درام «دروغ های کوچک بزرگ»، «تاج»، «بازی تاج و تخت»، «سرگذشت ندیمه» و «چیزهای عجیب» میان کاندیداهای دیگر رشته ها قرار گرفته اند. در بخش کمدی «زیاد ذوق زده نشو»، «ویپ»، «خانم میسل حیرت آور»، «استاد هیچ چیز» و «سیلیکون ولی» حضور دارند. «آینه سیاه»، «فارگو»، «دشمنی: بتی و جون»، «شرلوک هولمز: کاراگاه دروغگو» و «جادوگر دورغ ها» هم در بخش سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی نامزد کسب جایزه اند. در میان اثار غیر داستانی «۳۰ برای ۳۰»، «۶۰ دقیقه»، «آنتونی بوردین»، «لیا رمینی» و «اسپیلبرگ» از دیگر اثار این حوزه برتر شناخته شده اند. در میان برنامه های رقابتی هم «مسابقه فوق العاده»، «مبارز نینجای آمریکایی»، «مسابقه لب خوانی»، «صدا» و «تاپ شف» نامزد شده اند. در بخش برنامه های زنده یا گفتگو محور، «Full Frontal with Samantha Bee»، «برنامه زنده جیمی کیمل»، «هفته پیش امشب با جان اولیور»، «نمایش دیروقت با استیون کولبرت» و «برنامه زنده شنبه شب ها» نامزد جایزه شده اند. پنج برنامه ورزشی برتر آمریکا هم «همه چیز یا هیچ چیز»، «Hard Knocks»، «ورزش های واقعی با برایان گامبل»، «مرکز ورزش ها» و «VICE World of Sports» هستند. جالب این که انجمن تهیه کنندگان به آثار ویژه کودکان هم نگاه مخصوصی داشته اند و در این حوزه هم پنج نامزد اعلام کرده اند: «داک مک استافینز»، «جایزه انتخاب کودکان ۲۰۱۷»، «مدرسه راک»، «سسمی استریت» و «باب اسفنجی شلوار مکعبی». همین طور در مراسم تهیه کنندگان یک جایزه هم به بهترین سریال دیجیتالی خواهد رسید که نامزدی برای آن اعلام نشده است.

جایزه داریل اف. زانوک امسال که به بهترین فیلم سینمایی اهدا می شود یک اتفاق ویژه را هم رقم زد. رای های ۸۲۰۰ عضو انجمن صنفی، بر سر یک فیلم با هم برابر بوده که به همین جهت امسال به جای ۱۰ فیلم، ۱۱ اثر نامزد گرفتن جایزه شده اند. پیش بینی می شود «شکل آب»، «پست» و «دانکرک» اصلی ترین نامزدهای بردن این جایزه باشند.

برگزیده انجمن صنفی کارگردانان آمریکا که جایزه داریل اف. زانوک را می برد روز ۲۰ ژانویه، تنها سه روز مانده به اعلام نامزدهای اسکار معرفی خواهد شد. مراسم انجمن صنفی در هتل هیلتون بورلی برگزار می شود. جایی که روز یک شنبه میزبان مراسم گلدن گلوب هفتاد و پنجم است.

بد نیست بدانید در دو دوره گذشته این مراسم فیلمی که جایزه اصلی را برده («لا لا لند» و «کسری بزرگ») در نهایت موفق به بردن اسکار بهترین فیلم نشده است. با این حال از سال ۲۰۰۸ تا کنون از میان ۱۰ برنده این جایزه، ۸ فیلم درنهایت اسکار بهترین فیلم را هم برده اند که آخرین آنها «بردمن» ساخته الخاندرو گونسالس اینیاریتو است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.