یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

غلامرضا آزادی:

هیچکس حامی «آرش کمانگیر» نشد / از محتوای «سندباد و سارا» سوء استفاده کردند

غلامرضا آزادی*

سینماپرس: کارگردان رئال انیمیشن سینمایی «آرش کمانگیر» بیان کرد فیلمی که از موضوع اثر «سندباد و سارا» سوءاستفاده کرده بود زودتر اکران شد و هنوز فرصت نمایش برای کار ما فراهم نشده است.

به گزارش سینماپرس: غلامرضا آزادی که مدتی است فیلم سینمایی «سندباد و سارا» را آماده اکران دارد درباره دیگر فعالیت های سینمایی خود گفت: این روزها در حال فیلمبرداری بخش رئال «آرش کمانگیر» هستم که برای ژانر کودک و نوجوان ساخته می شود. این اثر ترکیبی از رئال و انیمیشن است که علاوه بر فیلمبرداری، کار تهیه، طراحی تصویر و کارگردانی هر دو بخش نیز با خودم است.

وی افزود: پس از ۴ ماه پیش تولید از ماه گذشته فیلمبرداری را آغاز کردیم و همزمان با طراحی کاراکترها ۱۸ شخصیت اصلی قصه که همه کودک هستند نیز در دامنه دماوند جلوی دوربین رفتند. قصه هم از آنجا آغاز می شود که اول مهر با ورود خانم معلم سر کلاس و حضور غیاب دانش آموزان متوجه می شود که نام همه بچه ها از اسامی شاهنامه گرفته شده است و …

آزادی بیان کرد: «آرش کمانگیر» یک فیلم ایرانی مربوط به تاریخ با هدف شناساندن تاریخ کهن ایران به کودکان نسل امروز است. برای انتقال بهتر قصه ۳ ماه دنبال بازیگران کودکی بودیم که چهره هایی کاملا شرقی داشته و به نوعی مستعد بازیگری باشند. ضمن اینکه با توجه به سن و سال و مدرسه ای بودن شان بای کسانی انتخاب می کردیم که بتوانند به مدت ۶ ماه، آخر هفته سر فیلمبرداری بیایند.

این کارگردان بیان کرد: هر ۱۸ بازیگر کودک بین ۷ تا ۱۰ سال سن شان است، با استعدادند و قیافه های جذاب ایرانی دارند. همگی تازه کار هستند و پیش از این سابقه بازی جلو دوربین نداشتند. علاوه بر این کودکان؛ احمدرضا اسعدی نیز در نقش بابای مدرسه حضور دارد و احتمالا لیلا اوتادی نیز معلم باشد اما هنوز قراردادی با او بسته نشده است.

وی توضیح داد: قصه آرش ما در سنین ۷، ۱۳، ۱۸، ۲۵ و ۳۰ سالگی روایت می شود و بخش های انیمیشن ۳ بعدی به این شکل است که یکی از شاگردان برادری تازه متولد شده به نام آرش دارد و معلم با ااه شدن از این موضوع وقتی از پنجره کلاس کوه را می نگرد قصه آرش را تعریف می کند و به این ترتیب با تکنیک انیمیشن وارد فضای تاریخ می شود و از کودکی تا ایثارگری های این قهرمان را روایت می کند.

غلامضا آزادی با بان اینکه «آرش کمانگیر» با هزنه های شخصی ساخته شده است، اظهار کرد: از آنجا که هیچکس حامی این فیلم پر هزینه نشد ما شبانه روز در تلاشیم تا بخش رئال را همزمان با انیمیشن پیش ببریم به این صورت که آخر هفته با حضور بازیگران کودک قسمت های رئال و بقیه روزها بخش انیمیشن را ضبط می کنیم.

این کارگردان درباره چگونگی شرایط اکران «سندباد و سارا» نیز گفت: اگرچه این فیلم مدتهاست آماده نمایش است اما متاسفانه هنوز موفق نشدیم اکران کنیم چون از داستان ما سوءاستفاده شد و فیلم دیگری که از محتوای اثر ما سود برده و در واقع کپی کرده بود را زودتر اکران کردند در صورتی که برای شان توضیح داده بودیم فیلم ما زودتر ساخته شده است.

*سوره سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.