دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

اکران‌ فیلم‌های بخش مسابقه برای کمیسیون فرهنگی/ تعاملات دوسویه است

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه

سینماپرس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد برای اکران فیلم‌ها قبل از آغاز جشنواره را به سازمان سینمایی ارائه دادیم که پذیرفته شد و از هفته گذشته تماشای فیلم‌ها را آغاز کرده‌ایم؛ البته دخالتی در مسیر جشنواره نداریم.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این‌ مهم که تعاملات کمیسیون فرهنگی مجلس با سازمان سینمایی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر چگونه است، گفت: به صورت کلی رابطه کمیسیون فرهنگی با سازمان سینمایی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر خیلی بهتر شده است. تعاملات دوسویه است و آقای حیدریان رئیس سازمان سینمایی شرایط را تعاملی کردند و ارتباط خوبی برقرار است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: البته کمیسیون هم با توجه به حساسیت کار هنر و سینما و به خصوص جشنواره فیلم فجر، امسال اولین سالی است که قبل از شروع جشنواره از رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره و بقیه مسئولین مربوطه دعوت به عمل آورد و در صحن کمیته هنر گزارش‌هایی ارائه دادند که بسیار خوب بود.

حذف مراسم فرش قرمز به دلیل حاشیه‌ها

آزادیخواه ادامه داد: امسال در بحث صرفه‌جویی در هزینه‌ها کار بسیار خوبی صورت گرفت؛ مراسم فرش قرمز که حرف و حدیث‌ها بسیار داشت به طور کلی جمع شد و داوری‌ها را به سمت استانداردسازی خیلی خوبی بردند. امسال معدل ما در ورودی فیلم‌های ژانر دفاع مقدس نسبت به سال گذشته بالاتر است، در بخش مقاومت هم آثار بسیار خوبی داریم. همچنین فیلم اولی‌ها آثار بسیار خوب و قابل دفاعی هستند. کمیسیون به سمت و سویی حرکت می کند که ارتباطش را دو چندان کند. 

اکران‌ فیلم‌های بخش مسابقه برای کمیسیون فرهنگی

دبیر کمیته هنر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اکران فیلم‌ها قبل از جشنواره برای اعضای کمیسیون گفت: پیشنهاد برای اکران فیلم‌ها قبل از آغاز جشنواره را به سازمان سینمایی ارائه دادیم که پذیرفته شد و از هفته قبل هم اکران فیلم‌ها آغاز شد و فیلم مستندی که به جشنواره راه یافت را دیدیم. این روند ادامه خواهد داشت و امکان دیدن فیلم‌ها قبل از جشنواره برای کمیسیون فرهنگی مجلس فراهم شده است. 

آزادیخواه در پاسخ به این سوال که بعد از دیدن آثار توسط کمیسیون فرهنگی مجلس اعمال نظری هم صورت می‌گیرد، گفت: به صورت استصوابی خیر اما استطلاعی امکان دارد. این که کمیسیون فرهنگی بتواند مسیر جشنواره را تغییر دهد و فیلمی را که وارد بخش مسابقه شده است، جابجا کند، به لحاظ قانونی امکان‌پذیر نیست.

جشنواره بدون حاشیه برگزار می شود

وی در ادامه درباره دوره سی و ششم جشنواره فیلم فجر گفت: ما سال گذشته انرژی زیادی برای حضور داوران دو تابعیتی صرف کردیم که امسال پیشگیری شده و حاشیه نخواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب داوران جشنواره و اعمال نظر کمیسیون فرهنگی گفت: ما ناظر هستیم و به همه ارکان جشنواره باید نظارت داشته باشیم، این حق کمیسیون فرهنگی است؛ البته نظارت معنایش مانعیت نیست! ما به سازمان سینمایی کمک می‌کنیم تا جشنواره نسبت به سال قبل بهتر انجام شود. هدف اصلی کمیسیون فرهنگی این است و هدف سیاسی وجود ندارد. 

وی در خاتمه درباره ادغام دو جشنواره ملی و بین‌المللی فجر برای کم کردن هزینه‌ها گفت: امسال در بحث نمایشگاه دانشگاه هم این مسئله مطرح شد که نمایشگاه کتاب و مطبوعات ادغام شود و ما این مهم را به وزارت ارشاد واگذار کردیم. ما با هر اقدامی که ضمن حفظ کیفیت کار، مراقبت بهتر و هزینه‌های کمتری در بر داشته باشد، موافق هستیم؛ به این شرط که تبعات منفی در پی نداشته باشد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.