دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

کارگردان «در وجه حامل»:

بهمن کامیار: به دلیل اینکه لابی نداریم، فیلم‌های ما کنار گذاشته می‌شود/ شاهد حضور فیلم‌هایی هستیم که بصورت غیرقانونی وارد جشنواره شدند

بهمن کامیار

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «در وجه حامل» درباره نادیده گرفتن آیین نامه جشنواره برای انتخاب فیلم های بخش مسابقه جشنواره سی و ششم فیلم فجر گفت: «در این دوره از جشنواره شاهد حضور فیلم‌هایی هستیم که بصورت غیرقانونی وارد جشنواره شدند؛ منظور من هم فیلم‌هایی است که فیلمبرداری آنها تمام نشده و اعضای هیات انتخاب نسخه کامل آن را ندیده‌اند.»

به گزارش سینماپرس، پس از اعلام فیلم‌های نهایی بخش «سودای سیمرغ» جشنواره سی‌وششم فیلم فجر و جا ماندن بسیاری از فیلم‌ها، شاهد واکنش برخی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان نسبت به این جشنواره بودیم.

در تازه‌ترین اخبار بهمن کامیار کارگردان «در وجه حامل» در خصوص عدم راه‌یابی این فیلم به بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر گفت: در این دوره از جشنواره هر یک از کارگردانان فیلم مربوط به خود را دارند و حضور فیلم «سد معبر» در سال گذشته در این انتخاب تاثیرگذار بوده است اما اگر براساس حضور فیلم «سد معبر» در جشنواره سال گذشته و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی برای «در وجه حامل»‌ این فیلم را نادیده گرفته‌اند، ظالمانه است.  

وی اضافه کرد: در دوره‌های مختلف سینمایی، تهیه‌کنندگانی داشتیم که در برهه‌ای از زمان کارگردانی نیز کرده‌اند و فیلم «چهار راه استانبول» مصطفی کیایی هم فیلم قابل اعتنایی بوده که موردتوجه هیات انتخاب قرار گرفت و ارتباط تهیه‌کنندگی آن فیلم به «در وجه حامل» من استدلال غلطی بوده است.

کامیار ادامه داد: در این دوره از جشنواره نیز شاهد حضور برخی از افراد با چند فیلم در جشنواره هستیم اما به دلیل اینکه افرادی همچون من لابی نداریم، فیلم‌های ما کنار گذاشته می‌شود.

کارگردان «در وجه حامل» با بیان اینکه اعضای هیات انتخاب به آیین‌نامه پایبند نبودند، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره شاهد حضور فیلم‌هایی هستیم که بصورت غیرقانونی وارد جشنواره شدند؛ منظور من هم فیلم‌هایی است که فیلمبرداری آنها تمام نشده و اعضای هیات انتخاب نسخه کامل آن را ندیده‌اند و طبق آیین نامه فیلمسازان باید تا ۳۰ آذر ماه نسخه کامل را تحویل جشنواره می‌دادند و فیلم‌های ناقص از حضور در جشنواره کنار گذاشته می‌شوند که در این دوره از جشنواره برخی از فیلم‌ها بطور کامل ارائه نشده و انتخاب شدند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر حضور فیلم‌هایی است که در دوران گذشته نیز شرکت و در بخش هیات انتخاب نمایش داده شدند که این‌ها همه خارج از آیین‌نامه هستند و نباید برای هیات انتخاب اکران می‌شدند که در نتیجه برای بخش غیررقابتی انتخاب و عوامل تولید پس از آن از جشنواره انصراف دادند. اما به هر حال ما هم از اینکه جشنواره فیلم فجر مناسبات خارج از آیین نامه دارد،  عادت کردیم و از آن دور هستیم و زمانی که از این مناسبات دور هستیم، فیلم‌های ما را کنار می‌گذارند.

کامیار با انتقاد از بخش نگاه نو جشنواره گفت: در  دوره سی‌وششم جشنواره به کارگردانان فیلم اولی ظلم شده است و ما سال گذشته زجرش را کشیدیم و امسال به این وضعیت عادت کردیم.

کارگردان «در وجه حامل» در پایان افزد: جشنواره زمانی که تعداد فیلمهای انتخابی آن کمتر شود در نتیجه کوچک می‌شود؛ و امیدوارم که تا برخلاف تصور ما که برخی فیلم ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، ان‌شاءالله که فیلمهای انتخاب شده از کیفیت بالایی برخوردار باشند و بتواند نظر اهالی رسانه و منتقدین را به خود جلب کند و به کیفیت جشنواره بیافزاید.

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.