دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹

ادامه اعتراضات به انتخاب فیلم های بخش مسابقه جشنواره فجر؛

کارگردان «شاه کش»: برخی اعضای هیات انتخاب نظر مثبتی داشتند اما به دلیل تهیه‌کننده آن و حواشی پیرامون آقازادگی، فیلم را کنار گذاشتند

وحید امیرخانی

سینماپرس: پنج، شش روز پیش از اعلام رسمی نظر نهایی اعضای هیات انتخاب به ما اعلام شده بود که منتظر اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر نباشیم و ما متعجب نتیجه هیات داوران نشویم.

به گزارش سینماپرس، در میان فیلم‌های اعلام شده از سوی ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در بخش «سودای سیمرغ» ۲۲ فیلم به جشنواره راه‌ یافتند و بسیاری از فیلم‌ها نیز از گوی رقابت بازماندند. در این میان فیلم‌ «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی یکی از فیلم‌هایی بود که از جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد.

در این رابطه وحید امیرخانی کارگردان فیلم «شاه کش» گفت: ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره‌ سی‌وششم فیلم فجر به دنبال برگزاری جشنواره‌ای بی‌حاشیه از شرکت فیلم‌های دیگر جلوگیری کرده است و از قبل هم تلاش کرده بودند که به سرانجام برسد و حتی رسانه‌ها هم مهر تایید بر این قضیه داشتند و اعتراض کردند که چرا اینقدر خنثی است و این دلیل کناره گذاشته شدن فیلم‌های دیگر را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه هیات انتخاب نظرات مثبتی نسبت به فیلم «شاه کش» داشته‌اند، افزود: نظر برخی اعضای هیات انتخاب را شنیدم و نظر مثبتی داشتند اما به دلیل تهیه‌کنندگی آن که بر عهده عباس نادران است و حواشی پیرامون آقازادگی، این فیلم را کنار گذاشتند.

امیرخانی اضافه کرد: حدود پنج، شش روز پیش از اعلام رسمی نظر نهایی اعضای هیات انتخاب به ما اعلام شده بود که منتظر اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر نباشیم و با تمام نقاط قوتی که ممکن است در فیلم وجود داشته باشد اما در جشنواره امسال حضور ندارد و ما متعجب نتیجه هیات داوران نشویم.

کارگردان «شاه کش» یادآور شد: نکته حائز اهمیت در این فیلم سینمایی همکاری بخشی از برگزیدگان سیمرغ هستند که در یک اثر سینمایی دور هم جمع شده‌اند و به نظر من «شاه کش» دارای حداقل استانداردهای سینمایی بوده است و در شگفتی این فیلم کنار گذاشته شده است.

وی از رازهای پشت پرده در انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ یاد و تصریح کرد: فشارهایی از جوانب گوناگون بر اعضای هیات انتخاب وجود دارد و علیرغم اینکه وزارت ارشاد مدعی بر مستقل بودن رأی هیات انتخاب است اما شاهد انتخاب فیلمی در این دوره از جشنواره هستیم که در دوره گذشته هم برای داوران نمایش داده شده بود و می‌دانیم که چگونه این فیلم به بخش مسابقه‌ای فیلم فجر وارد شده است.

امیرخانی در پایان گفت: فیلم «شاه کش» اکران می‌شود و آن زمان است که مردم و منتقدین فیلم را قضاوت می‌کنند. اما فرصتی برای دیده شدن تجربه، هنر و زحمت جمعی از عوامل حرفه‌ای سینما که از دست رفت.

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.