دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

جایی برای افراد مسن در فیلمنامه ها وجود ندارد / فیلمنامه نویسان باید نقش خانواده را در آثار پررنگ کنند

محمد برسوزیان

خبرگزاری میزان: بازیگر پیشکسوت گفت: فیلمنامه نویسان و تهیه کنندگان ما باید در خلق متن و شیوه تولید تفکر کنند تا در همه موضوعات فیلم ساخته شود نه این که صرفا با ۴ بازیگر جوان و کپی از فیلم های دیگر اثر تولید کنند.

محمد برسوزیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: این روزها بیکار هستم و این مسئله به دلایل مختلفی از جمله رابطه، پول و ورود بازیگران نابلد به عرصه بازیگری به واسطه پرداخت پول برمی گردد. این وضعیت فراگیر شده و همه بازیگران پیشکسوت بیکار هستند.

وی در همین راستا افزود: فیلمنامه ها دلیل دیگری است که باعث بیکاری بازیگران پیشکسوت شده است. قصه ها با شخصیت های جوان نوشته می شوند و جایی برای افراد مسن در فیلمنامه ها وجود ندارد. در کشورهای دیگر برای بازیگر مسن قصه می نویسند در نتیجه شون کانری با سن بالا در حال بازی است اما بازیگران ایرانی با بالا رفتن سن فراموش می شوند. جدا از این مسائل کارگردانان و گروه تولید تازه وارد نیز از پیشکسوتان استفاده نمی کنند.

بازیگر "پوتین" درباره نقش نویسندگان در بازی گرفتن از پیشکسوتان اظهار کرد: فیلمنامه نویسان باید نقش خانواده را در آثار پررنگ کنند تا به این واسطه بازیگران پیشکسوت بتوانند در آثار حضور پیدا کنند اما متاسفانه نویسندگان بدون دغدغه و دقت کافی اثری را  نوشته و فکر می کنند متن خوبی نوشته اند. نویسندگان می توانند درباره موضوعات مختلف در ارتباط با خانواده قصه بنویسند تا نقش پیشکسوتان پررنگ شود اما این اتفاق نمی افتد.

برسوزیان ادامه داد: تغییر نقش بازیگران مسئله دیگری است که جای شگفتی دارد یعنی قرارداد برای بازی بسته می شود و بازیگر به امید این کار پیشنهادات دیگر را رد می کند اما پس از مدتی متوجه می شود که فیلمبرداری اثری که برای آن قرارداد بست به اتمام رسید و شخص دیگری جای او بازی کرد. این اتفاقی است که من نیز آن را تجربه کردم.

وی به هنرمندان بیمار و خانه نشین اشاره و اظهار کرد: وقتی هنرمند کنار گذاشته می شود و بیمار می شود کسی سراغی از او نمی گیرد و حالی از او نمی پرسد یعنی متاسفانه هیچ هنرمندی از هنرمند دیگر سراغ نمی گیرد.

تهیه کننده "مهریه بی بی" درباره نبود فیلم ها در ژانر اکشن که در دهه شصت بیشتر تولید می شد توضیح داد:  قصه های اکشن در حال حاضر کم شده است  در نتیجه آثاری در این ژانر به ندرت تولید می شود. هزینه فیلمسازی نیز نسبت به گذشته سنگین شده است و سعی می شود فیلم های کمدی و ساده ساخته شود در صورتی که سینما نیاز دارد هر نوع فیلمی درون خود داشته باشد. همچنین دولت از این نوع فیلمسازی حمایت کند.

وی درباره بهبود وضعیت فعلی در  فیلمسازی خاطرنشان کرد: فیلمنامه نویسان و تهیه کنندگان ما باید در خلق متن و شیوه تولید تفکر کنند تا در همه موضوعات فیلم ساخته شود نه این که صرفا با ۴ بازیگر جوان و کپی از فیلم های دیگر اثر تولید کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.