سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

یک اجرای پلاتوئی فرانسوی در جشنواره تئاتر فجر

نمایش رختشوی‌خانه مفاخر

سینماپرس: از جمله نمایش های خارجی شرکت کننده در جشنواره تئاتر ۳۶، نمایش «رختشوی‌خانه مفاخر» از کشور فرانسه به کارگردانی جاسم هیندی، تهیه‌کنندگی Hebbel Am Ufer (HAU) و سرپرستی باربارا رائس می باشد.

به گزارش سینماپرس، «رختشوی‌خانه مفاخر» روز یکشنبه، اول بهمن‌ماه ساعت ۱۵ در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر به مدت ۳۰دقیقه به صحنه می‌رود.

تئاتر هبل در ۱۹۰۸ توسط اسکار کافمن طراحی شده است و عنوان آن از نام فردریش هبل، نمایشنامه‌نویس آلمانی اقتباس شده است. این تئاتر با نمایش ماریا ماگدلنا کار خود را آغاز کرده است. Hebbel am Ufer چهارمین مرحله از دوران شکل‌گیری این تئاتر آلمانی است که در سال ۲۰۰۳ از ترکیب HAU۱, HAU۲ و HAU۳ تشکیل شده است. این کمپانی با مدیریت هنری آنیمی وانکر از سال ۲۰۱۲ در حوزه اجرا، رقص و پرفورمنس مشغول به فعالیت است.

مگ استوارت، جرومی بل، لورن شتووان، کت والستور، جرمی واید، ایزابل شاد و یفتا فن دینتر از جمله کارگردانان همکار با این کمپانی هستند.

نمایش «رختشوی‌خانه مفاخر» قرائت شعری از مرگ است که با مجموعه‌ای از تصاویر و نقاشی‌ها مثل مناظر، طلسم‌ها و پرتره‌هایی از حیوانات همراه شده است و از دست رفتن سرخوشی زندگی در خاورمیانه را نمایش می‌دهد. این کار تجلیلی از نازک الملائکه شاعر معاصر عراقی است که یکی از تأثیرگذارترین شاعران زن محسوب می‌شود.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به دبیری فرهاد مهندس‌پور از ۲۸ دی‌ماه تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.