چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

چرخش پیکان اتهامات اخلاقی به سمت «جیمز فرانکو»

جیمر فرانکو

سینماپرس: در ادامه موج افشاگری های جنسی در هالیوود، تنها دو روز پس از برگزاری مراسم گلدن گلوب، چند زن و دختر در شبکه اجتماعی توئیتر، «جیمز فرانکو» بازیگر و کارگردان سرشناس امریکایی را به آزار جنسی متهم کردند.

به گزارش سینماپرس، «هالیوود ریپورتر» نوشت: «جیمر فرانکو» بازیگر و کارگردان جوان سینما که چند روز پیش به نشانه حمایت از کمپین مبارزه با آزار و تجاوز جنسی با کت و شلوار مشکی در مراسم «گلدن گلوب» حاضر شد و جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم‌های موزیکال یا کمدی را به دست آورد، از سوی چند زن و دختر به تعرض جنسی متهم شده است.

مراسم اعطای جوایز «گلدن گلوب» ۲۰۱۸، با حضور هنرمندانی که یک‌دست سیاه پوشیده بودند برگزار شد. اعضای کمپین #MeToo که اخیرا بسیار فعال شده، ‌ حامی زنانی است که در هالیوود از سوی مردان همکار یا بالادست خود مورد تعرض و تجاوز قرار گرفته و دیگر نمی‌خواهند به سکوت خود ادامه دهند. این کمپین وجوه گسترده‌تری پیدا کرده و در کشورها و عرصه‌های اجتماعی دیگر هم فعال شده است. مردانی که در مراسم امسال شرکت کردند، سنجاقی را با عنوان «آن دوران دیگر تمام شده» به لباس خود نصب کرده بودند که «جیمز فرانکو» هم یکی از آن‌ها بود.     

«نیویورک تایمز» که به مناسبت اکران فیلم جدید این کارگردان قصد داشت او را در سالن موسیقی «کافمن» نیویورک برای اجرای برنامه «تایمز تاک» میزبانی کند، پس از این حواشی، برنامه را لغو کرد. این گفت‌وگو قرار بود امروز (چهارشنبه) حول محور فیلم «هنرمند فاجعه» با «فرانکو» و برادرش که در این فیلم او را همراهی کرده بود، ‌ انجام شود.

درست در روزهایی که «فرانکو» مسرور از دریافت جایزه «گلدن گلوب» برای فیلمی با بازی و کارگردانی خود بود، چندین زن از جمله «وایولت پیلی» بازیگر او را به آزار، رفتارهای ناشایست جنسی و پیشنهادهای غیراخلاقی متهم کردند.

البته «پیلی» در توییتر خود نوشته که «جیمز فرانکو» چند هفته قبل از طریق تماس تلفنی از او به خاطر رفتارهای پیشین خود در قبال او و دختران دیگر عذرخواهی کرده بود.

«جیمز فرانکو» بازیگر و کارگردان ۳۹ ساله آمریکایی و نامزد جایزه اسکار است که در فیلم‌هایی چون «۱۲۷ ساعت»، «بخور، نیایش کن، عشق بورز»، «میلک»، ‌ »اُز بزرگ و قوی» و «هنرمند فاجعه» ایفای نقش کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.