چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷

لوکیشن‌ «سرو زیر آب» کامل و با تمام جزئیات ساخته شد

عباس بلوندی در نشست خبری فیلم «چ» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: عباس بلوندی طراح صحنه گفت: «سرو زیر آب» متفاوت‌ترین اثر باشه آهنگر به لحاظ قصه، نوع کار و دیدگاه ایشان در حوزه دفاع مقدس به شمار می‌آید.

به گزارش سینماپرس، عباس بلوندی دارنده سیمرغ بلورین برای فیلم «ملکه» از جشنواره فیلم فجر درباره کار با محمد باشه آهنگر و طراحی صحنه فیلم «سرو زیر آب» گفت: در تمام کارهای باشه آهنگر با ایشان همراه بودم و به عقیده من «سرو زیر آب» متفاوت‌ترین اثر باشه آهنگر به لحاظ قصه، نوع کار و دیدگاه ایشان در حوزه دفاع مقدس به شمار می آید.

وی ادامه داد: فیلم «سرو زیر آب» کار بسیار سختی بود. ما لوکیشن‌هایی از زمان دوران جنگ می‌خواستیم که دیگر هیچ کدام موجود نیست و لوکیشن‌ها به طور کامل ساخته شد با تمام جزئیات حتی قبرستانی که در فیلم دیده می‌شود ساخته شده است.  

دارنده تندیس خانه سینما درباره تنوع اقلیم‌های فیلم «سرو زیر آب» گفت: یکی از سختی‌های «سرو زیر آب» تنوع اقلیم‌ها در فیلم است که کار را بسیار سخت ‌تر می‌کند. لوکیشن فیلم علاوه بر تهران در  یزد، لرستان خوزستان و... بود که هرکدام از این مکان‌ها اقلیم‌های متنوعی دارند به طور مثال یزد ساختار و بافت کویری دارد. لرستان با فضای  سرسبز و زیبای کوهستانی کاملاً اقلیمی متفاوت است و همین سختی کار را دوچندان می‌کرد. اما فیلم به لحاظ هماهنگی و چفت و بست لوکیشنی به نظرم خوب از کار درآمده و کار قابل دفاعی است.  

بلوندی درباره زمان‌ ساخت فیلم گفت: این فیلم نزدیک به چهار تا پنج ماه به طول انجامید ما یک ماه اول لوکیشن اولیه را آماده کردیم و در دل کار ساخت و ساز دیگر لوکیشن‌ها را به انجام رساندیم.  

وی درباره پیش‌بینی‌اش در ارتباط مخاطب با اثر گفت: به نظرم فیلم حرف برای گفتن زیاد دارد و تمام طیف‌های مختلف را علاقمند به دیدن فیلم می‌کند که با دیدن فیلم لذت می‌برند.  

بلوندی درباره فعالیت‌هایش در سال ۹۶ گفت: بعد از اتمام فیلم «سرو زیر آب» کار تاریخی سریال الف ویژه را شروع کردم و دکور سریال «هنگام بیداری» به کارگردانی سیروس مقدم محصول  سازمان رسانه‌ای  اوج را عهده دار شدم. در این سریال ما شهر بوشهر مربوط به زمان پیش از جنگ جهانی اول را می سازیم و طراحی دکور، اکسسوار و لباس این سریال را عهده‌دار هستم.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.