شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

بی توجهی جشنواره فجر به فیلم اولی ها/۲

گیتی: مسئولان سینمای کشور به دلیل تفکرات قدیمی و داشتن برخی نگاه های خاص به سینما، «نسل جوان» سینماگر را پس می زنند

حسین گیتی

سینماپرس: حسین گیتی منتقد سینما در پی حذف بخش «نگاه نو» در جشنواره فیلم فجر و بی توجهی به فیلم اولی ها در این رویداد سینمایی گفت: متأسفانه مسئولان سینمای کشور به دلیل تفکرات قدیمی و داشتن برخی نگاه های خاص به سینما، «نسل جوان» سینماگر را پس می زنند و مانع از حضور پرشور جوانان در عرصه فیلمسازی و یا حضور در رویدادهای مهم سینمایی می شوند که این اتفاق بسیار نادرست است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان سینمای کشور و دست اندرکاران و سیاست گذاران جشنواره فیلم فجر باید عاقل باشند و همواره از نسل نو حمایت کنند؛  با درایت و حمایت از نسل جوان باید آینده ای درخشان برای سینما کشور ترسیم کرد و اگر این اتفاق نیفتد تا چند سال آینده حتی عنوانی از سینمای ایران باقی نخواهد ماند چرا که نسل قدیم توان فیلمسازی ندارند و نسل جدید هم به فکر مهاجرت از کشور میفتند و دیگر اثر خوب و قابل تأملی در سینمای کشور تولید نخواهد شد.

گیتی سپس با تأکید بر اینکه طی سال های گذشته بسیاری از فیلمسازان جوان بودند که توانستند جشنواره فیلم فجر را سرپا نگاه دارند و با آثارشان باعث رونق و شکوه جشنواره شوند اظهار داشت: مسئولان باید قدری بیندیشند که اگر این قبیل فیلمسازان در سینمای ما نبودند و با نگاه های نو و دغدغه مندانه شان برای جشنواره فیلم نمی ساختند با چه چیزی می خواستند باعث ایجاد تحول و شور و نشاط در جشنواره شوند؟

این منتقد سینما خاطرنشان کرد: نسل نوی سینما نگاه نو دارد، تحصیل کرده است، ذهنش پاک و بدون آلایش است، به واسطه تکنولوژی های پیشرفته به فیلم های مهم روز دنیا دسترسی دارد و با تماشای جدیدترین فیلم های روز دنیا کسب تجربه می کند، تکنیک را به خوبی می شناسد و همواره دنبال نوجویی است؛ همه این ها باعث می شود تا آثارش مورد توجه مخاطبان و منتقدان و به ویژه نسل جوان کشور قرار بگیرد و از این رو نباید بر اساس دیدگاه های سلیقه ای مانع از حضور و توجه به آن ها در جشنواره و سینمای کشور شد.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: نه تنها در جشنواره فیلم فجر و مبحث اکران و تولید آثار سینمایی، بلکه در زمینه های مدیریتی و سیاست گذاری و تصمیم گیری ها نیز باید از نظرات نسل جوان سینمای کشور بهره مند شد و از ایده های آن ها استقبال کرد. جوانگرایی در سینمای کشور نباید تنها در حد یک حرف و شعار باقی بماند و ما باید عیناً شاهد وقوع این ماجرا در سینمای کشورمان باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • مهدی ۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۱۳:۵۹
    1 0
    اقای وزیر چرا چشمان خود را بر این سیاستهای غلط بسته اید عملکرد سازمان بر خلاف شعار های انتخاباتی ریاست جمهوری است شما مگر وزیر ایشان نیستید مگر قسم یاد نکردید که حافظ منافع دولت باشید شاید شما هم به فکر 1400 هستید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.