شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

کارگردان آمریکایی، ترامپ را دشمن بشریت خواند

شان پن

سینماپرس: شان پن، دونالد ترامپ را برای توهین به مردم کشورهای هاییتی، ال‌سالوادور و آفریقا، دشمن بشریت و شفقت خواند.

به گزارش سینماپرس به نقل از تایم، بازیگر برنده جایزه اسکار که خود سازمانی برای حمایت از مردم هاییتی  پس از زلزله ویرانگر کارائیب در سال ۲۰۱۰ تاسیس کرده، ترامپ را دشمن بشریت خواند.

وی در بیانیه‌ای که برای مجله تایم نوشت، ترامپ را دشمن آمریکایی‌ها، جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها، مستقل‌ها و هر نوزاد تازه متولد شده خواند. در این مقاله که دیروز به صورت آنلاین منتشر شد، پن نوشت: او دشمن بشریت و شفقت است.

این سخنان پس از آن بیان شد که ترامپ در جلسه‌ای نیمه‌عمومی با چند سناتور آمریکایی درباره مساله مهاجرت صحبت می‌کرد که با استفاده از واژه‌ای نژادپرستانه به مردم کشورهای هاییتی، ال‌سالوادور و آفریقا توهین کرد و خواستار آمدن مهاجران بیشتری از کشورهایی مثل نروژ شد.

با وجود این که یک روز پس از آن صحبت ترامپ سعی کرد آن را انکار کند، اما حرف‌های او توسط چند سناتور و رسانه‌ها تایید و باعث شد از سراسر جهان انتقادهای شدیدی به او وارد شود.

شان پن که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد، در بیانیه خود از مهاجران به عنوان شهروندان آمریکایی یاد کرد که حضورشان بیش از هر چیز به آمریکا اعتبار و بزرگی بخشیده است.

وی سخنان رییس جمهور آمریکا در نامیدن این مردمان را زشت‌تر از ملی‌گرایی خواند و گفت معنایی که به اندازه کافی شرم‌آور باشد در این مفاهیم استاندارد وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.