یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲

افتتاح نخستین مدرسه آنلاین سینمایی

نگاتیو

سینماپرس: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین مدرسه آنلاین سینمایی با هدف آموزش هنرسینما افتتاح گردید.

به گزارش سینماپرس، اولین مدرسه مجازی سینمایی ایران با هدف اشاعه و توسعه آموزش علوم سینمایی و هنری با مساعدت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند تن از هنرمندان تاسیس شد تا زمینه ساز ایجاد شرایطی ویژه برای علاقمندان به سینما باشد.

در شرایطی که بخش زیادی از امکانات آموزشی مشخصاً در پایتخت متمرکز شده و میزان دسترسی به امکانات برای علاقمندان و فعالان حوزه سینما در برخی شهرستان ها به نسبت تهران بسیار محدود است. مدرسه آنلاین خط سوم هنر موقعیتی را فراهم کرده تا تمامی علاقمندان به این حرفه از اقصی نقاط کشور بتوانند در شرایط یکسان و بصورت زنده از دانش استادان و بزرگان دنیای سینما بهره بگیرند.

خط سوم هنر با شعار آموزش بدون مرز قصد دارد هر فصل در یکی از شاخه های حوزه سینما تعدادی از علاقه مندان را به صورت رایگان آموزش دهد این طرح هر فصل در یکی از استان های ایران برگزار خواهد شد. در قدم نخست از علاقه مندان به حوزه سینما در استان سیستان و بلوچستان ثبت نام به عمل می آید. این طرح رایگان، در ادامه به سایر استان های کشور خواهد رفت.
به همین منظور داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس College.tsoa.ir مراجعه کنند.
خط سوم هنر فارغ از رسالت آموزشی خود در نظر دارد از هنرجویان مستعد در حوزه فیلمسازی حمایت کند و سالانه بخشی از تولیدات عرصه فیلم کوتاه را به فعالان این مدرسه اختصاص دهد.
پیش از این خط سوم هنر از گروه موسیقی سنتی منتخب ایرانی در بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشور مکزیک حمایت کرده بود. اقدامی که بسیار مورد توجه مردم و سفیر ایران در مکزیک قرار گرفت.
کمال تبریزی، جواد نوروزبیگی، پرویز آبنار، حمیدرضا بیدقی، فرشاد عسگری کیا، امیرحسین سیاح و...از هنرمندانی هستند که در این مجموعه فعالیت خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.