شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

کارگردان فیلم «عروس حلبچه» در گفتگو با ما:

جای فیلم های مرتبط با انقلاب اسلامی و سینماگران ارزشی در جشنواره خالی بود/ برخی افراد همه چیز این سینما را برای خود می خواهند

کمرنگ شدن جشنواره فیلم فجر از منظر سینماگران/۱۰

حسن کاربخش

سینماپرس: حسن کاربخش تهیه کننده و کارگردان سینما و برنده یک جایزه ویژه هیأت داوران از جشنواره فیلم فجر به مناسبت جشنواره ۳۶ ام فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر جشنواره ای متعلق به همه اهالی سینمای کشور است و همه سینماگران باید در آن حضوری جدی داشته باشند اما متأسفانه از آنجا که مدیران سینمایی بعضا با نگاه های سیاسی و جناحی به سینما فکر می کنند جای خالی بسیاری از سینماگران در جشنواره طی سال های اخیر محسوس است.

کارگردان فیلم سینمایی «عروس حلبچه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم فجر از بدو تأسیس اش قرار بود به صورت یکسان همه اهالی سینمای کشور را ببیند و جشنی در استمرار جشن های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باشد. در سال های ابتدایی تأسیس این جشنواره فیلمسازان با هر دیدگاه و تفکری در آن حضور داشتند و همه با هم متحد بودند که به رشد و اعتلای سینمای کشور کمک کنند اما اینک چند سالی است که چنین هدف مشترکی تنها به خاطرات ما قدیمی های سینمای سپرده شده و هیچ نشانی از وفاق و اتحاد و همسویی و همدلی میان سینماگران و مدیران سینمای کشور وجود ندارد.

برنده جایزه ویژه هیأت داوران برای فیلم «دیار عاشقان» در دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که در روزگاران گذشته جلوی فیلمسازان ارزشی و انقلابی سنگ اندازی نمی شد!؛ متأسفانه سنگ اندازی جلوی پای فیلمسازان اصیل و ارزشی و متعهد به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی همواره وجود داشته و دارد. بنده به خوبی خاطرم هست زمانی که بنده با «دیار عاشقان» در جشنواره فجر حضور داشتم خیلی ها بودند که نمی خواستند این فیلم مطرح و دیده شود اما با حمایت برخی این فیلم به خوبی دیده شد و توسط هیأت محترم داوران هم به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفت.

این سینماگر تأکید کرد: متأسفانه سال ها است جای خالی فیلم های مرتبط با انقلاب اسلامی و سینماگران ارزشی نامدار در جشنواره خالی است؛ این جشنواره که باید رنگ و بویی تماما انقلابی داشته باشد کمتر نشانی از انقلاب با خود به همراه دارد و تنها در ایام برگزاری دهه مبارک فجر برگزار می شود که تنها پل ارتباطی جشنواره با انقلاب در همین زمان برگزاری اش خلاصه شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «لبنان عشق من» اظهار داشت: متأسفانه بنده و امثال بنده در این سینما نابود شدیم و کسی هم نیست که به فریاد ما برسد. سال ها است جایی برای کار و حضور و فعالیت ما در این سینما فراهم نیست و برخی افراد همه چیز این سینما را برای خود می خواهند. این ها نکاتی است که مدیران سینمایی باید به آن توجه داشته باشند و کمی عدالت و انصاف را در سینمای کشور به جریان بیندازند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر کمی به پیشکسوتان هم توجه کنند و حداقل برای تماشای فیلم های جشنواره یک کارت برای آن ها صادر کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.