دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷

درخواست کارگردان برنده اسکار از دزدان چمدانش

کلود لیلوش

سینماپرس: در پی سرقت چمدان کارگردان هشتاد ساله فرانسوی، «کلود للوش»(Claude Lelouch)، تنها نسخه آخرین فیلمنامه این کارگردان به همراه پنجال سال یادداشت های وی به دست سارقان افتاد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر،  تنها نسخه آخرین فیلم‌نامه «بله و خیر» و پنجاه سال یادداشت‌های «کلود للوش» کارگردان فرانسوی برنده اسکار به سرقت رفت.

این کارگردان کهنه‌کار فرانسوی طی درخواستی که در روزنامه «لو پاریزیَن» منتشر شد از سارقین خواست که اسناد دزدیده شده و تنها نسخه فیلمنامه «بله و خیر» را بازگردانند.

سرقت زمانی اتفاق می‌افتد که لیلوش با ماشین از خانه بیرون می‌رود و پس از رفتن به کوهستان به در دفترش باز می‌گردد و از ماشین پیاده شده و چمدانش را زمین می‌گذارد تا در آن طرف ماشین را ببندد که در همین حین سارق بلافاصله چمدان را ربوده و ناپدید می‌شود.

این کارگردان باسابقه هشتاد ساله که جایزه اسکار و نخل طلایی کن را در کارنامه هنری خود دارد می‌گوید که تنها همین یک نسخه از این فیلمنامه موجود بود و تمام آن یادداشت‌های پنجاه ساله نیز به همراه آن به سرقت رفته است.

للوش در ادامه گفت: این یادداشت‌ها آدرس من بودند و من منتظر یک معجزه‌ام که اینها برگردند و از سارقین تقاضا می‌کنم که آنها را برگردانند چون در تمام عمر و زندگی‌ام هرجا که رفته‌ام این یادداشت‌ها را با خود می‌بردم.

علاوه بر فیلمنامه و یادداشت‌ها، گذرنامه لیلوش به همراه مبلغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ دلار نیز در چمدان بوده است. و در مورد این مبلغ پول می‌گوید همیشه حدودا این مقدار پول را به همراه دارم شاید در شرایطی یک سفر خارجی آنی برایم پیش بیاید.

فیلم کمدی «اون پلو اونه» در سال ۲۰۱۵ با بازی «ژان دو ژَغدین» برنده اسکار بازیگری و «زندگی همه» در سال ۲۰۱۷ با بازی «جانی هالیدِی» آخرین فیلم‌های ساخته شده توسط کلود لیلوش هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.