دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

داور هشتمین جشنواره عمار:

قلب تپنده «عمار» بخش «فیلم ما» است/ ماهیت جشنواره عمار در مقابله با فتنه ایجاد شد

جمال یزدانی

سینماپرس: جمال یزدانی گفت: باید بخشی مثل ‌«فیلم‌ ما» را در حوزه سینما برای تقویت جمهوریت نظام داشته باشیم تا به رشد و مشارکت مردم در همۀ عرصه کمک کند.

به گزارش سینماپرس، جمال یزدانی، عضو مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی و از داوران جشنواره مردمی فیلم عمار که به تازگی هشتمین دوره آن به کارش پایان داد، درباره ماهیت جشنواره عمار گفت: ماهیت جشنواره عمار در مقابله با فتنه ایجاد شد، این ماهیت بسیار اساسی است. اگر جشنواره آنقدر هوش داشته باشد که فتنه‌های زمانش را تشخیص دهد و خودش را در مقابله با آن فتنه‌ها، رو به جلو ببیند و به گفتمان انقلاب اسلامی‌سفت و سخت پایبند باشد، از نظر من ماهیتش باقی می‌ماند.

یزدانی که داوری بخش «فیلم ما» این جشنواره را برعهده داشته، تصریح کرد: ارزیابی من از بخش ‌فیلم‌ ما این بود که افراد نسبت به مسائل اطرافشان دقیق شده‌اند. آن هویت تاریخی‌شان، اتفاقات واقعی و حقیقی که در مناطق‌شان می‌افتد را با دقت از طریق فیلم بازنمایی می‌کنند.

مشارکت مردم در «فیلم ما»

وی در خصوص شاخصه‌های این بخش توضیح داد: کارکرد ‌فیلم‌ما دقیقاً مانند اعتمادی است که حضرت امام (ره) در انقلاب اسلامی ‌به عموم مردم داشت و زمینه را برای شکوفایی ظرفیت‌های نهفته فراهم آورد. ما معتقدیم جمهوری اسلامی، نظامی ‌متکی بر مردم است و باید همه کارها از صفر تا صد، مبتنی بر مشارکت مردم و فعال‌سازی ظرفیت مردم انجام شود. مردم فقط یک عنصر رأی دهنده نیستند؛ بلکه در همه حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و در مسائل اجتماعی اصالت دارند و بسیار اثرگذارتر، ماندگارتر و پربازده‌ترند. اگر ما به این معتقد باشیم، باید چیزی مثل ‌فیلم‌ما را در حوزه سینما برای تقویت جمهوریت نظام داشته باشیم تا به رشد و مشارکت مردم در همۀ عرصه کمک کند.

قلب تپنده «عمار» بخش «فیلم ما» است

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: در ‌فیلم‌ما سوژه‌ها، نوع پرداخت، تحلیل‌ها کاملاً مردمی ‌است و این انعکاس تصویر مردم از خودشان در ‌فیلم‌ما، به نظرم در رشد مردم، بسیار اثرگذار است. به اعتماد به‌نفس ملی کمک می‌کند و تعلق آنها نسبت به بومشان را افزایش می‌دهد. به‌نظرم قلب تپنده جشنواره عمار، به جز بحث اکران مردمی، «‌فیلم‌ ما» است. آن چیزی که در جشنواره به فیلم عمار معنا می‌بخشد، بخش ‌فیلم‌ماست. چون همه را درگیر خودش می‌کند.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.